بازی Flame Keeper یک عنوان اکشن و روگ لایت پویا است که از شما می خواهد زندگی خود را برای بازگرداندن شعله ابدی فدا کنید که توسط موجودات سایهای دزدیده شده است. مفهوم استفاده از نوار سلامتی به عنوان یک منبع مهم باعث می شود به جای اینکه یک ویژگی کامل و جدایی ناپذیر در گیم پلی بازی باشد، احساس خوبی به آن بدهد و من تاکنون در هیچ عنوانی شاهد استفاده از این ایده جالب در محتوای کلی بازی نبوده ام. این یک مفهوم عالی است و اگر توسعهدهندگان بتوانند بخش مبارزات پایه ای این بازی را بدون عیب و نقص پیاده ساززی کنند، میتوانید انتظار داشته باشید با یک عنوان روگ لایت خوش ساخت و عالی روبرو می شوید که پس از انتشار نسخه کامل، شما را هیجانزده خواهد کرد. در حال حاضر این بازی به صورت مرحله Early Access در استیم منتشر شده و نسخه نهایی و کامل آن در تاریخی نامشخص عرضه خواهد شد. در ادامه با نقد و بررسی این بازی ما را همراهی کنید.
وقایع داستانی بازی Flame Keeper از جایی آغاز می شود که دنیای Orbis توسط نیروهای تاریکی که نور را از شعله ابدی گرفته اند، احاطه شده است. شما نقش Ignis را به عهده می گیرید، قطعه ای خاص از یک ذغال سوزان. ماموریت او بازگرداندن شعله ابدی است و در نهایت متوجه می شود که برای تکمیل وظیفه خود باید زندکی خود را اهدا کند. شما با این قهرمان دوست داشتنی در دهکده Vulpis آشنا می شوید، مکانی پر از منابع، شخصیت های گوناگون و ارتقاهایی که پس از جمعآوری منابع از سرزمینهایی که قهرمان داستان برای پیروزی در آن نیاز دارد، در دسترس هستند. Vulpis Village مرکز اصلی شماست که از این محل، ایگنیس میتواند در ماجراجویی خود مهارت و تاکتیکی بیشتری پیدا کند تا شعله ابدی را روشن کند.
در بازیهای سبک Rogue-lite، دانستن مکانیزم های گیم پلی بسیار مهم است و به همین علت Flame Keeper با ارائه یک بخش آموزشی کوچک، حملات اساسی و هدف هر مرحله را به شما نشان می دهد. هدف اصلی ایگنیس در هر مرحله، یافتن لامپ هایی است که بتواند دوباره به آتش کمپ متصل کند که به او امکان می دهد دوباره آنها را روشن کند. ایگنیس باید انرژی را به آتش کمپ روی زمین منتقل کند و همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این انرژی از نوار سلامتی خودش گرفته می شود، بنابراین شما باید در مورد نحوه انتقال این انرژی از تاکتیک های خاصی استفاده کنید تا نوعی مدیریت را تجربه کنید. انرژی با جمع آوری شعله های آتش از محیط یا شکست دادن دشمنان به دست می آید. در حال حاضر دو بیوم یا منطقه زیستی قابل پخش در این بازی وجود دارد، در حال حاضر، تمرکز بر روی دو بیوم است. یکی بیشتر نمایانگر منظره جنگلی است و دیگری شبیه صحرا به نظر می رسد. هر بیوم دارای سه مرحله اصلی و هر مرحله دارای 3 منطقه است، به جز آخرین مرحله هر بیوم که از چهار سرزمین شامل یک بخس نبرد با رئیس تشکیل شده است.
دو منطقه اول هر سطح اولی و سومی شامل عناصر سبک دفاع از برج است که در آن، به جای روشن کردن مجدد آتش اصلی، شما باید با جذب انرژی خود در آتش کمپ های کوچکتر که در سه جاده اصلی که به پورتال ها منتهی می شوند، از آن دفاع کنید. هر پورتال به عنوان یک راه ورودی برای گروهی از دشمنان عمل می کند که به سمت آتش کمپ حرکت کرده و به آن حمله می کنند. هر آتش کوچکتر که در امتداد مسیر آنها قرار دارد نوعی دفاع ایجاد می کند که سرعت دشمنان را کاهش می دهد و به آنها آسیب می رساند. در این بخش شما باید تا پایان تقریباً چهار دقیقه آتش کمپ را با سلامت روشن نگه دارید که در آن یک تایمر در بالای آتش وجود دارد که به شما امکان می دهد مدت زمان باقیمانده خود را پیگیری کنید.
Ignis می تواند با شارژ کردن در درختانی که در آن سوسوهای کوچک شعله می ریزد، محیط زیست را نابود می کند یا دشمنان را شکست می دهد، سلامتی دریافت کند. همچنین Ignis دارای یک حمله اساسی و یک حرکت ویژه است که می توان آن را به صورت تصادفی در هنگام شکست دادن یک دشمن پیدا کرد. حرکات ویژه را می توان هر چند دقیقه یک بار انجام داد و از عقب راندن دشمنان تا ذوب تکه های زمین برای فریب دادن دشمنان را شامل می شود. با پیشرفت در بازی می توانید قدرت های ایگنیس را ارتقا دهید، هرچه تعداد این ارتقاها بیشتر باشد، ارز بیشتری مورد نیاز است و این ارز رایج درون بازی را می توانید از اجساد دشمنان جمع آوری کنید.
دشمنان شما به شکل خزنده های چندش آور یا گیاهان سمی هستند. از سوسکها گرفته تا عنکبوتها، عقربها، شاخک دارهایی که خود را منفجر می کنند و جوجه تیغیهایی که مصمم هستند شما را نابود کنند. دشمنان Flame Keepers با پیشروی در بیوم قویتر و باهوشتر خواهند شد.
سبک هنری این بازی فوقالعاده جذاب بوده و گرافیک زیبا با سبکی متمایز و منسجم است. به نظر می رسد همه چیز در این بازی به هم تعلق دارند و به طور خاص برای این بازی طراحی شده اند. من عاشق ظاهر شخصیتها، روشنایی شعله های آتش، درخشش دشمنان و محیطهای این عنوان هستم. همه چیز خیلی باحال و ساده به نظر می رسد. بین بیومها و تنوع دشمنان، بیشتر از چشم اندازهای و بیوم های بازی استقبال کردم و تفاوت های بزرگ موجود در چند بیوم انتهای بازی، بسیار خوب کار شده است. در کل می توان گفت در این بازی هر چیزی که مشاده می کنید، از نظر بصری واقعا جذاب بوده و حس شادابی خاصی را به شما منتقل می کند.
بازی Flame Keeper برای هر کسی که تازه به این ژانر میآید، یا کسی که نمیخواهد اوقات طاقت فرسایی داشته باشد، یک انتخاب عالی است. با اینکه در حال حاضر این عنوان ناقص بوده و با برخی مشکلات فنی همراه است، ولی با جزئیات بصری جذاب خود همچنان سرگرم کننده است و یک حلقه گیم پلی اعتیاد آور را ارائه می دهد. اگرچه در حال حاضر بازی کامل نیست و در مرحله دسترسی زودهنگام استیم قرار دارد، اما دو بیوم موجود در بازی، هم چالش و هم قابلیت پخش مجدد خود را ارائه می دهند. با موفقیت در مراحل ارتقاهای مربوط به دهکده شما، بیشتر ساخته می شوند و بنابراین تکمیل بازی به بیش از یک دلیل رضایت بخش تر می شود. در نهایت با اینکه بازی Flame Keeper محتویات زیادی را برای یک عنوان دسترسی زودهنگام و همچنین چند ایده عالی و زیبایی شناسی دوست داشتنی را ارائه می دهد، برخی مسائل جزئی تر و چند مشکل بزرگتر روی هم انباشته شده اند و دادن امتیاز کامل به این بازی را سخت می کند.
Comments
No Comments