خب باسلام خدمت دوستان و همراهان عزیز وب سایت ما. می خواهیم در این پست به بررسی بازی UBERMOSH:OMEGA بپردازیم. و این بازی برای کنسول های نینتندو سوئیچ و رایانه های شخصی ویندوزی و همینطور ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شده است.
این بازی باید در همین ابتدا اشاره کنیم که بازی UBERMOSH:OMEGA توسط استودیو های بازی سازی Walter Machado, QUByte Interactive توسعه داده شده است و هم چنین توسط این دو استودیوی بازی سازی نیز به بازار منتشر شده است. با ما game inja همزاه باشید تا به بررسی این بازی بپردازیم.
این بازی هشتمین قسمت از این سری از بازی می باشد. همین امر که این بازی هشت قسمت دیگر نیز دارد باعث می شود تا از تمام دنیای بازی سازی و هر بازیکنی انسان قطع امید بکند. چطور چنین بازی ای این همه قسمت به درازا کشیده است آیا واقعا افرادی هستند که انتظار این بازی را بکشند؟ اگر بله که واقعا باید متاسف بود برای دنیای بازی اگر هم نه چرا واقعا این زحمت رو متقبل شده اند این استودیو های بازی سازی که این قسمت از این بازی را هم روانه ی بازار بکنند.
بازی عملا فاقد ساختاری داستانی می باشد و هیچ چیزی نمی توان درباره ان صحبت کرد. داستان عملا فاقد ساختار است و این امر باعث می شود تا بازی در همین وهله ی اول بسیار بد جلوه کند. و برای مخاطب این امر بسیار بد است و دل وی را بشدت می زند و او را از بازی خسته می کند و باعث نمی شود که این اشتیاق را در او ایجادکند که زمان بیشتری را در بازی صرف کند.
گیم پلی بازی نیز از بخش های بسیار خسته کننده ی بازی می باشد و تماما امتیازی منفی می گیرد. تنها وظیفه ی شما در گیم پلی بازی این است که تمام این موجوداتی را که به سمت شما در بازی حمله می کنند را بکشید و این کار با تنها یکی دو دکمه در دسته ی بازی ممکن می شود و این خب نکته ای نسبتا مثبت محسوب می شود.
این البته به لطف کنترل ساده ی بازی ممکن شده است و این شاید تنها بخشی از بازی باشد که بتواند امتیازی مثبت کسب کند و همین کنترل بازی است که باعث می شود تا شما بتوانید کمی بازی را امتحان کنید و این تصور که اگر بازی در همین بخش هم ناتوان بود چه مبشد بسیار برای من ترسناک است.. و باعث می شود تا حتی فکر کردن به آن نیز مرا به وحشت می اندازد.
هم چنین گیم پلی بازی مشکل دیگری نیز که دارد این است که بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی پگس از اینکه بازی شروع می شود آنقدر صفحه نمایش بازی پر از دشمن یا پر از خون می شود کهش ما عملا هیچ چیزی نخواهید دید و این من احساس می کنم که تماما توهیم به شعور مخاطب و بازیکن می باشد. این امر باعث می شود تا همانجا و در همان ابتدا بازی را خاموش کنید و از آن گریزان شوید.
گرافیک بازی نیز بسیار تکراری و ساده و ابتدایی بوده است و اصلا جذابیتی برای مخاطب ندارد و باعث می شود تا او تنها امیدی را که هم داشت از دست بدهد و نتواند بازی را دیگر تاب بیاورد. گرافیک بسیار ابتدایی طراحی شده است و شاید بتوان با قدرت این را گفت که اساسا فاق هر چیزی است که بشود آن را گرافیک و یا طراحی گرافیکی نام نهاد. و این اصلا به نفع بازی تمام نشده است.
تنوع نقشه ها نیز در بازی UBERMOSH:OMEGA کم است. شما در بازی تنها در یک محیط همیشگی که با زنگی سیاه مشخص شده است به بازی می پردازید و آن را از هخون دشمنان رنگین می کنید. این مسئله در بازی باعث می شود تا چشم بازیکن بعد از یک مدت سیار کوتاه در بازی خسته بشود و نتواند چیزی را از چیزی دیگر در محیط بازی تشخصی بدهد البته ملالی هم نیست چرا که اصلا چیزی هم برای تشخیص دادن وجود ندارد..
البته خب هر کس سلیقه ی خودش را دارد و ما هم در اینجا قصد نداریم به طرفداران این بازی توهینی بکنیم اما این مسئله باعث نباید بشود که بدی های یک بازی را به روی آن نیاوریم. این بازی در کل بسیار ضعیف عملکرده است و تقریبا به جز بخش کنترل ساده و روان بازی هیچ نکته ی مثبت دیگری ندارد. گیم پلی بسیار افتضاح و تحمل ناکردنی می باشد و گرافک بازی بسیار خسته کننده است و هم چنین بخش نقشه های بازی نیز بسیار تکراری بوده است