سلام به تمامی دوستان گیمر و همراهان همیشگی وب سایت تخصصی نقد و بررسی Game inja امروز با نقد و بررسی بازی اکشن و جذاب Jump King در خدمت شما عزیزان هستیم پس در ادامه ی این مقاله با ما در این نقد و بررسی همراه باشید. این بازی در تاریخ ۳ مهٔ ۲۰۱۹ توسط شرکت های Nexile و Ukiyo Publishing Limited ساخته و برنامه نویسی شده اند و سپس به دست همین شرکت ها در بازار منتشر و عرصه شد که مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت . این بازی هم اکنون برای پلتفرم های Playstation4 ، Xbox one ، Nintendo Switch و PC در دسترس و قابل خریداری است.
خب باید بگویم اگر شما هم مانند من طرفدار بازی های جالب و دارک پیکسلی هستید این بازی کاملا مناسب شما است و این مطلب را از دست ندهید. این بازی یک بای دو بعدی به شکل سنتی چپ به راست است که در یم دنیای تاریک و پیکسلی برگذار می شود سبک این بازی Platforming است که به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. متاسفانه بازی بدون هیچ داستان و پیشینه ای شروع می شود که این من را بسیار ناراحت کرد . برشی که با آن بازی شروع می شود زیبا و جذاب بود اما متوجه شدم که من چند دقیقه است بی آن که بدانم چرا در حال دویدن هستم و باخودم می گفتم پس دشمنانم کجا هستند ؟ چرا مشخص نیست باید چکار کنم ؟ و تا کی باید به دویدن ادامه دهم؟
طولی نکشید که من متوجه شدم دشمنی من را تهدید نمی کند و جانم را به خطر نمی اندازد و چیزی که در بازی گریبان گیر من شده و جان من را به خطر می اندازد پرش های عجیب و مرتفعی است که در طول بازی مانع پیشروی من در گیم پلی میشود خیلی خوب من به اندازه ی کافی از عدم وجود بازی ناراحت بودم تا این که هنگامی که بازی می کردم و همچنان مثل دیوانه ها پرش می کردم در جایی از بازی سقوط کردم و مردم و چیزی که بیشتر از هر چیز من را عصبانی و نا امید کرد این بود که هیچ ایستگاهی در بازی وجود نداشت تا من پس از مرگ دوباره به آنجا برگردم و بتوانم به بازی کردن ادامه دهم و من به نقطه ی اول در بازی برگشتم . تنها چیزی که شاید بازی را خلی سخت و دشوار کند این است که امیدی وجود ندارد تا شما پس از مرگ به همان نقطه برگردید.
من در بازی بسیار سعی می کردم و دوست داشتم پیش رفت کنم و همیشه امید داشتم که باید یک ایستگاه وجود داشته باشد ، بازی به گونه ای طراح شده است که یک مرحله ی افقی طولانی را پشت سر بگذارید یعنی این حس را به شما می دهد که بازی تک مرحله ای است اما با پیشروی در بازی متوجه می شوید که بازی بیشتر به صورت اسلایدی است . همانطور که در بالا تر هم گفتم تنها چیزی که در طول بازی برای شما تهدید به حساب می اید و بسیار مهم است پرش ها است ، یک پرش اشتباه یا دیر هنگام باعث می شود که شما به پایین ترین قسمت صفحه نمایش سقوط کنید و به چندین (شاید ده ها) اسلاید قبل برگردید و مجبور به تکرار تمامی این اسلاید ها شوید .
بازی به صورت کلی گیم پلی ساده و خوبی دارد که بسیار سرگرم کننده است اما اگر حرفه ای نیستید و اعصاب ضعیفی دارید باید بگویم سعی نکنید که زیاد آن را امتحان کنید چرا که بیشتر شما را عصبانب و نا امید می کند به گونه ای که مدام با خودتان میگویید چرا یک ایستگاه نگذاشته اند و یا ممکن است مانند من توهم این را داشته باشید که نکند ایستگاه را رد کرده باشم می دانم الان می خندید اما به من این حق را بدهید که باور نکنم یک ایستگاهم در بازی نگذاشته اند. البته با این که این بازی را انجام داده ام اما هنوز هم باورم نشده است.
شاید تنها چیزی که در بازی من را بسیار خوش حال می کرد گرافیک جالب و پیکسلی آن بود ، بازی بسیار جالب و جذاب طراحی شده تصاویر پیکسلی شما را به یاد بازی های کلاسیک اتاری می اندازد . همانطور که بالا تر گفتم بازی دو بعدی است که برش های آن بسیار خوب و زیبا کار شده اند ، در بازی از آنجایی که پرش های طولانی و جالب انجام می دهید باید بدانید که موانع زیادی بر س ر راه دارید که این موانع می توانند دیوار های باقی مانده ی یک قلعه ی قدیمی ، تپه ها و یا ترخت های قطور و بلند باشند چیزی که در بازی متوجه آن نشدم این بود که من به چه هدفی این همه پرش انجام می دادم و موانع را رد می کردم. اما به جرات می گویم از صحنه ها و تصاویر پیکسلی لذت می بردم.
موسیقی بازی نیز بسیار دقیق با پرش ها مچ شده بود به صورتی که ریتم های تندی در کل بازی به گوش می رسد که در مواقع پرش به طور نا گهانی پخش می شد و در این لحظه به من حس صحنه آهسته ی فیلم های هالیوودی را می داد که در هنگام پرش و یا انفجار موسیقی به صورت کلی قطع می شود. اگر به دنبال بازی چالش بر انگیز و دشوار هستید باید بگویم این بازی می تواند گزینه ی مناسبی برای شما عزیزان باشد.