امروز نیز میخواهیم علاوه بر بررسی یک بازی نقش آفرینی اکشن به کنایه ها و ایده ی جالب این بازی نیز بپردازیم. بازی Lou’s Revenge که محصول سال 2020 بوده و برای کنسول Xbox One منتشر شده است یک بازی اکشن RPG یا نقش آفرینی با دوربین از بالا است.

بازی یک کنایه بزرگ را بار ها فریاد می زند. آن هم این است که انسان ها بزرگترین شیطان های دنیا هستند. آن قدر بزرگ که یک جهنم را به سمت نابودی کشانده اند. ایده هایی که با چاشنی شوخ طبعی در بازی وجود دارد حقیقت های تلخی هستند که نیاز به یاد آوری برایمان را دارد. علاوه بر آن ها تناقض هایی را هم در بازی شاهد هستیم. شما به عنوان یک شیطان بزرگ از شیر به عنوان معجونی برای باز گرداندن سلامتی اتان استفاده می کنید. ایده ها و شوخی های بازی بسیار جالب و برخی از آنها نیز قابل تامل هستند.

شما به عنوان شخصیتی به نام لو، فرزند شیطان وظیفه ی بزرگی را بر دوش های خود دارید. آن هم نجات جهنم از دست مردمی است که کنترل آن را بر دست گرفته و با بی نظمی جهنم را تبدیل به تیمارستان و دیوانه خانه کرده اند. بالاخره هر جایی  نظم خاص خودش را لازم دارد. چه برسد به جهنم. شما باید با قتل عام آن ها و همینطور موجوداتی که در خدمت آن ها هستند دوباره جهنم و کنترل آن را به دست گرفته و همچنین پرنسس خود را بازگردانید. داستان بازی شاید از پیچ و تاب خاصی بهره مند نباشد اما مسائل و مفاهیم زیادی را در خود جای داده است که واقعا جای فکر دارند.

بازی از نظر گیم پلی توانسته یک عنوان سرگرم کننده را تولید و ارائه دهد. ترکیب المان های نقش آفرینی و دوربین از بالا حس و حال خاصی را به بازی داده است. سیستم تیر اندازی یا گان پلی بازی از یک فرمول نشانه گیری خطی بهره برده که شاید آن چنان دقیق نباشد اما بد هم نبوده و تقریبا خوب و روان است. سرعت بارگذاری مهمات و خشاب ها منصفانه و سرعت شلیک گلوله ها بر اساس اسلحه های مختلف  مناسب است. شما از چندین گروه اسلحه می توانید استفاده کنید که به تدریج آن ها را در طول بازی بدست خواهید آورد. نقشه بازی هم تقریبا خوب و کم نقص طراحی شده. وجود ترکیب های مختلف و طراحی های مناسب برای به تصویر کشیدن جهنم واقعا خوب بوده. شما میتوانید با جست و جو در آن به دنبال جمع آوری منابع برای ساخت آیتم های مختلف و پول برای خرید امکاناتی برای اسلحه هایتان بپردازید.

شما علاوه بر استفاده از اسلحه که یکی از مکانیزم های اصلی حمله به حساب می آید می توانید از  قدرت های ویژه ای نیز در جنگ هایتان استفاده کنید. توسط این قدرت ها حملاتی پر قدرت تر و خاص را انجام خواهید داد یا موجوداتی را برای پشتیبانی از خود احضار کرده و حرکاتی مثل مشت های سنگین را خواهید زد. یک مهارت ویژه ی دیگر هم در بازی وجود دارد که شما با استفاده از آن با یک سلاح لیزری ویژه می توانید برای زمان محدودی دشمنانتان را تار و مار کنید. این قدرت برای آماده شدن به گوی های قرمزی که از افراد مرده بیرون میریزد احتیاج دارد. شما با جمع کردن آن ها قادر به استفاده از این قدرت که Rage نام دارد میشوید. و همچنین با خوردن شیر میتوانید سلامتی از دست رفته اتان را باز گردانید. شما هر بار که به لول یا سطحتان اضافه می شود میتوانید یکی از چهار فاکتور سلامتی یا Hp خود، تعداد بطری های شیر، عصبانیت یا Rage و همچنین تعداد و میزان تخریب گلوله های خود را ارتقا دهید.

در حالت کلی شما میتوانید این بازی را برای یک مدت محدود استفاده کنید که دلیل آن هم کم بودن گیم پلی و کمی خسته کننده شدن آن است. به بازی نباید به چشم یک بازی اصلی و طولانی مدت نگاه کرد اما هنوز هم تجربه آن یک تلنگر جدی و کلی نبرد های خونین را به همراه دارد.

6.5

Good

  • کنایه آمیز بودن داستان اصلی
  • روان بودن سیستم گان پلی یا تیراندازی
  • قابلیت های خاص و نحوه بالا بردن آن ها

Bad

  • تنوع سیستم های نبرد تکراری
  • مشکل بارگزاری در بافت ها