امروز هم میخواهیم به سراغ یک Spin off از بازی رایگان Warface برویم که با قیمت 30 دلاری برای پلتفرم های Playstation 4 و Xbox one در دسترس قرار دارد.

بازی های تاکتیکی و تیمی یکی از هیجان انگیز ترین رقابت ها بین گمیر ها و به خصوص علاقه مندان به بازی های شوتر محسوب شده و چندین سال است که محبوبیت خود را حفظ کرده است. بازی های زیادی در طول این سال ها روانه بازار شده و بازیکنان را به خود سرگرم کرده اند. از Counter Strike گرفته تا بازی های جدیدتری مثل Rainbow 6 و همینطور CSGO. ویژگی اصلی این بازی ها نیز جنبه تیمی و همکاری های تاکتیکی در کنار مهارت های تیر اندازی در آن است. بازی Warface: Breakout نیز از این قضیه مثتثنی نیست و در سبک شوتر اول شخص تاکتیکی منتشر شده.

در بازی دو گروه وجود دارد که شما در هنگام بازی در هر دوی آن ها حضور پیدا میکنید. یک گروه به عنوان اتکر یا حمله کننده و یک گروه به عنوان دیفندر یا مدافع. مکانیزم برد در آن هم دقیقا شبیه بازی های مثل کانتر استرایک بوده و شما در هر گروهی که باشید از دو راه میتوانید به پیروزی برسید. اگر  در  گروه مهاجمین باشید وظیفه ی شما کار گذاشتن بمب در بازی است و هنگامی که بتوانید بمب را کار گذاشته و بمبتان هم توسط گروه رو برو خنثی نشود شما برنده آن راند از بازی خواهید شد. راه دومی هم برای برد وجود دارد و آن هم این است که بتوانید تمام بازیکنان گروه مخالفتان را بکشید بدون آنکه بمبی را کار بگذارید. در گروه دیفندر و تدافعی نیز به همین حالت است و شما با کشتن تمام اعضای تیم حریف بازی را خواهید برد اما اگر تیم حمله کننده بمبی کار گذاشته باشد باید به خنثی کردن آن بپردازید. اگر بتوانید بمب را خنثی کنید تیم شما برنده بازی خواهد شد و اگر  از پس این کار بر نیاید شما بازنده آن راند از بازی هستید.

سیستم گیم پلی بازی تا حدودی خوب و قابل قبول است و شما با یک سیستم گان پلی یا تیر اندازی بسیار دقیق و تا حد زیادی بی نقص مواجه هستید. بازی از نظر تنوع سلاح نیز بسیار خوب و راضی کننده عمل کرده است و شما با حجم مناسبی از سلاح های شاتگان و کمری تا مسلسل ها و اسناپ ها روبرو هستید. استفاده از آن ها نیز بسته به نقشه های بازی و تیم و وظیفه ای که در تیم دارید بستگی دارد. گاهی ممکن است که به عنوان ساپورتر یا حمایت کننده تیم بازی کنید که در این صورت سلاح های دوربین دار و اسنایپ ها بسیار به کارتان می آید ولی برای فواصل نزدیک و نقشه های کوچک بازی که در آن امکان روبه رویی در فاصله ای نزدیک با حریفان وجود دارد سلاح های SMG و شاتگان ها بسیار کار آمد است. البته که انتخاب سلاح ها کمی شخصی و سلیقه ای است.

تنوع در نقشه های بازی و کیفیت ساخت آنها بسیار بالا  بوده ولی با این حال تعداد آن ها کم و محدود است. بازی از نظر گرافیکی و مخصوصا گرافیک فنی آن خوب و دقیق کار شده است. کیفیت ساخت بافت های زمین و همینطور طراحی کاراکتر ها و شخصیت های قابل بازی بسیار خوب و قابل قبول است. در بازی شاهد اشکالاتی نظیر افت فریم یا کیفیت نبوده و از این نظر بازی دارای مشکل خاصی نیست. شاید کمی انیمیشن های شلیک تیر مخصوصا در شاتگان ها پایین تر از حد معمول قرار گرفته باشند اما  این چیزی نیست که به تجربه اصلی بازی ضربه بزند. سیستم دریافت پول برای کشتن هر نفر و یا بردن هر راند نیز منصفانه و قیمت های سلاح ها نیز خوب است.

بازی در حالت های تک نفره و آنلاین قابل دسترس است و قسمت آنلاین آن تجربه لذت بخش و سرگرم کننده ای را برای بازیکن به همراه دارد. سرعت سرور های بازی نیز بد نبوده و آنچنان اختلالی در پیدا کردن  سرور وجود ندارد.

بازی در حالت کلی تجربه ای خوب و گیم پلی روان را به مخاطبانش ارائه داده و شما را میتواند تا مدت ها سرگرم کند. درست است که این بازی برای رسیدن به جایگاه بازی های بزرگتری مثل Rainbow 6 و CSGO راه درازی را در پیش داشته و اما در مقایسه با بازی های هم سطح خود بسیار  قابل قبول و خوب است. سیستم های تیزاندازی و هدف گیری در بازی خوب بوده و مشکلات جزیی گیم پلی و گرافیک نمیتواند مانع لذت بردنن شما از بازی شود. بازی برای علاقه مندان به شئتر های آنلاین و اول شخص میتواند تا حد زیادی خوب و سرگرم کننده باشد.

8.0

Good

  • تنوع خوب در سلاح ها
  • سیستم گام پلی و هدف گیری دقیق
  • گرافیک فنی قابل قبول
  • گیم پلی سرگرم کننده مخصوصا در حالت آنلاین

Bad

  • قیمت بالا نسبت به گیم پلی و بازی های هم سطح
  • انیمیشن های شلیک گلوله