امروز هم علاوه بر بررسی یک بازی اشاره و کلیک میخواهیم وارد یک ماجراجویی کهکشانی شویم. بازی Kaptain Brawe: A Brawe New World در سال 2019 و برای پلتفرم Nintendo Switch و همچنین سیستم عامل های Windows و iOS منتشر و در دسترس قرار دارد.

بازی های کلیک و اشاره تقریبا طیف گسترده ای در میان دیگر عناوین معمایی را شامل میشوند. اینگونه بازی ها به دلیل سبک خاص بازی و گیم پلی شان از انیمیشن های کمتری برخوردار بوده و عموما کار بر روی جلوه های گرافیکی آن ها راحت تر از دیگر عناوین است. هچنین شما در اغلب آن ها نیز داستانهای جالب و درگیر کننده را مشاهده خواهید کرد. این بازی ها شاید از نظر معما ها آسان و یا چالش برانگیز باشد اما از نظر کنترل های آن به یک مکانیزم اشاره و کلیک ختم شده و به همین علت برقراری ارتباط با آن ها بسیار آسان و راحت است. بازی امروز ما نیز جزو همین دسته از بازی هاست.

بازی Kaptain Brawe: A Brawe New World یک عنوان مفرح و سرگرم کننده در سبک بازی های اشاره و کلیک معمایی هست. بازی علی رقم مشکلاتی که در برخی اوقات در سیستم گیم پلی و همچنین در قسمت های دیگر خود به همراه دارد اما هنوز هم یک تجربه خوب در این سبک محسوب می شود. سیستم جالب معما ها، جست و جو برای حقیقت و کشف اسرار همراه با داستانی درگیر کننده شما را در یک ماجراجویی کهکشانی همراهی کرده و تا پایان آن از تلاش برای هیخان زده کردن شما دست نخواهد برداشت.

شما یک افسر پلیس یا کارآگاه فضایی خبره و باهوش هستید و باید به دنبال راز های دانشمندان ربوده شده و نیروی تاریکی که در کهکشان ها بیشتر و بیشتر میشود رفته و با کشتی فضایی خود در سفر بین آن ها باشید. روایت های بازی خوب و جذاب است. شما دائم در حال جست و جو های پر هیجان هستید. معما ها نیز ارزش وقت گذاشت را دارا هستند و حس بسیار خوبی هنگام پیدا کردن حقیقت و سرنخ از بین آن ها به شما خواهند داد. اما بازی آنچنان شخصیت پردازی عمیق و قدرت مندی نداشته و در بیشتر اوقات و برای اغلب کاراکتر ها هیچ دقت و وقتی صرف نشده، فرقی ندارد، شخصیت های خوب یا بد یا خنثی در بازی، تمامی آن ها از دیالوگ هایی بسیار سطحی و همچنین شخصیت پردازی هایی عموما بدون عمق و ضعیف بهره مند هستند.نکته دیگر این است که در بازی صداگذاری برای شخصیت ها وجود نداشته و غالبا با افراد صامت با دیالوگ یا زیرنویس هایی ابتدایی رو برو میشویم. شوخ طبعی بازی هم در ابتدا  خوب بود اما به مرور زمان کمی پیش پا افتاده شده و شما را از ذوق خواهد انداخت. همچنین شخصیت ها نیز بیش از حد شاد و خوش حال به نظر میرسند، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده، کسی ربوده شده، چیزی دزدیده شده و یا هرچه، انگار که برای هیچکدام آن ها مهم نیست. بازی به دلیل وجود داستان خوب پتانسیل های زیادی برای بهتر شدن را داشت اما خب به دلیل وجود مشکلات این چنینی از لذت و کیفیتش کاسته می شود.

شما در ابتدا با خود کاپیتان بازی کرده و مدتی بعد دو شخصیت دیگر قابل بازی نیز اضافه خواهد شد و شما میتوانید در مواردی با آن ها نیز به بازی بپردازید. سیستم معما ها خوب و متناسب است. شما با ترکیب کردن اشیا و پیدا کردن معما ها به پیش روی در بازی پرداخته و سعی در کشف راز های بازی خواهید کرد. گیم پلی بازی متناسب تر از داستان پردازی آن بوده و تقریا تجربه ثابتی را به مخاطب ارائه خواهد کرد.

بازی در حالت کلی می تواند شما را برای مدتی سرگرم کرده و تجربه لذت بخشی را برای شما فراهم سازد. داستان بازی هنوز هم یکی از نقاط قوت آن بوده و معما های آن نیز شما را به جست و جو و گشت و گذار و استفاده از هوش خود وا میدارند. با وجود مشکلات مختلف اما بازی هنوز هم ارزش یک بار تجربه را دارا می باشد.

6.5

Good

  • معما های خوب
  • تناسب سیستم سختی بازی
  • داستان پردازی جذاب

Bad

  • شخصیت پردازی کم عمق
  • دیالوگ های سطحی
  • عدم وجود صداگذاری شخصیت ها