امروز هم با بررسی یک عنوان خاص و متفاوت در ژانر وحشت و معمایی در خدمت شما هستیم. بازی Friday the 13th: Killer Puzzle یک عنوان بسیار متفاوت در ژانر وحشت میباشد که توانایی سرگرم کنندگی بسیاری را در گیم پلی خشن خود دارا است. بازی در سال 2020 و برای پلتفرم های نسل هشتمی Xbox One , Playstation 4 , Nintendo Switch و همچنین سیستم عامل iOS و رایانه های شخصی منتشر و در دسترس قرار دارد.

بازی های ژانر وحشت تقریبا از سبک های متفاوتی برخوردار هستند و ترکیب آن ها با سبک هایی مانند اکشن و ماجراجویی و شوتر یا معمایی بسیار زیاد و مرسوم هستند. اما شاید شما هم از اینکه هربار باید از دست موجودات اهریمنی و یا قاتلان زنجیره ای و زامبی ها فرار کنید خسته شده باشید. شاید دلتان بخواهد دیگر نقش یک طعمه را در بازی ایفا نکرده و خودتان به عنوان یکی از این موجودات ترسناک به بازی بازی کردن بپردازید. اینکه همیشه بخواهید به دنبال فرار و یا مقابله با این موجودات باشید شاید برای مدتی شما را خسته کرده و علاقه اتان را نسبت به این ژانر از بازی های رایانه ای کاهش دهد. به هر حال ممکن است هر فرد دلایل زیادی برای بازی کردن به عنوان یک قاتل بی رحم داشته باشد. پس اگر دلتان میخواهد مدتی را به جای اینکه طعمه این موجودات باشید، به عنوان یکی از آن ها بگذرانید، بازی Friday the 13th: Killer Puzzle میتواند شما را تا حد بسیار زیادی راضی نگه داشته و همچنین به عنوان جیسونف یک شخصیت تقریبا معروف در دنیای فیلم ها و بازی های ژانر وحشت که عناوین متعددی از آن ساخته و منتشر شده است به بازی بپردازید.

راستش قبل از بازی Friday the 13th: Killer Puzzle من تجربه بازی با شخصیت جیسون را فقط در بازی Mortal Kombat XL داشتم و از آنجایی که این شخصیت در بازی یکی از کاراکتر های مورد علاقه ام بود، مخصوصا قابلیتی که پس از مرگ دوباره بر میخواست و به مبارزه میپرداخت، من هیجان و علاقه ی خاصی برای تجربه بازی Friday the 13th: Killer Puzzle داشته و با یک پیش زمینه مثبت به سمت تجربه این بازی پرداختم و باید بگویم که بازی من را از انتخابم پشیمان نکرد و ساعات زیادی را با لذت به کشتن مردم بیچاره پرداختم و برای مدتی از اینکه در یک بازی ژانر وحشت، نقشه طعمه را نداشته و خود به دنبال طعمه هایی برای کشتن بودم احساس رضایت کردم.

بازی داستان خاصی را روایت نخواهد کرد که این کمی ممکن است تجربه اصلی بازی را کسل کننده و در کل تحت تاثیر قرار دهد، شاید تنها روایت برجسته در بازی مرگ مادر جیسون و بریده شدن سر او باشد اما بهتر بود پیش زمینه ای قوی و پر محتوا تر برای جنون و دیوانگی جیسون در بازی یافت میشد. شاید سازندگان بازی این فکر را داشته اند که مخاطبان به خاطر فیلم هایی که از این شخصیت ساخته شده به پیش زمینه ی داستانی آن و اتفاقات گذشته و دلیل تبدیل شدن او به یک هیولای بی رحم آگاه باشند اما در این صورت هم نمیتوان این فرضیه را دلیل قابل قبولی برای نبودن روایت داستانی منسجم در بازی دانست، هر چند که جدی گرفتن این فرضیه بهتر از باور داشتن به بی اهمیت بودن خط داستانی توسط سازندگان بازی است. اما به هر حال شما از مادر خود که به عنوان یک سر بریده در بالای سمت چپ تصویر وجود دارد دستور خواهید گرفت و مکانیزم آن به عنوان یک شخصیت فرعی بسیار خوب کار شده است.

مهم ترین وظیفه ی شما در بازی تعقیب طعمه های خود و ترساندن و یا شکنجه دادن و کشتن آن ها میباشد که در این راه معما های خوبی وجود دارند که شما باید آن ها را حل کرده و به پیش روی در بازی ادامه دهید. اما با اینکه معما ها تناسب سختی خوبی داشته و اکثرا خلاقانه هستند ولی حل کردن آن ها در بیش از 150 سطح در بازی ممکن شما را کمی اذیت و یا خسته کند.

بازی یک تجربه جالب و پر از خشونت را به مخاطبان خود هدیه میدهد و در این راه شما را به عنوان جیسون، یک قاتل با اختلالات روانی قرار خواهد داد که باید به بی رحمانه ترین شکل ممکن افراد و طعمه های خود را بکشید، معما های درون بازی نیز خلاقانه و خوب هستند اما تکرار آن ها در 150 سطح بازی ممکن است شما را تا حد قابل توجهی از بازی خسته کند، اما هنوز هم تجربه بودن به جای یک قاتل زنجیری ایده ی متفاوتی در بازی های ژانر وحشت به شمار خواهد رفت و بازی ارزش یکبار تجربه را خواهد داشت.

6.5

Good

  • ایده ی اولیه بازی
  • شخصیت فرعی تاثیر گذار
  • روش های متفاوت کشتن و ترساندن

Bad

  • عدم داستان پردازی قابل قبول
  • تکراری شدن معما های بازی