سلام و عرض ادب خدمت تمام دوستداران و علاقه مندان به گیم .امروز برایتان تحلیل بازی vampire: the masquerade-shadows of new York. را اماده کرده ایم. این بازی در سال 2020 میلادی توسط کمپانی Draw Distance عرضه شده و موفق به کسب نمره 9 از 10 از استیم شده. سبک این بازی رمان تصویری است که شما می توانید روی پلتفرم های  ویندوز ، لینوکس ، مک و ایکس باکس وان این بازی را تجربه کنید. قیمت این بازی در استیم چیزی معادل 12.99 دلار قیمت گذاری شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیقتر به این بازی بیندازیم.

 

داستان این بازی از جایی شروع میشود که قهرمان داستان ، جولیا ، به تازگی به یک خون آشام تبدیل شده است که زندگی او به عنوان یک روزنامه نگار محقق مبارز به پایان رسیده است و زدگی جدید او به عنوان خون اشام شروع شده است. اما او به جای زندگی پر زرق و برق و مهیج خون آشام ها، یک افسر مهاجرت می شود و بر جنبش خون آشام ها در داخل و خارج از نیویورک نظارت می کند تا اینکه سابقه روزنامه نگاری به وی فرصتی می دهد تا تحقیقات بیشتری را درباره قتل در یک اتاق خونین که متعلق به یک خون آشام برجسته است انجام دهد و آینده او در جامعه خون آشام های نیویورک به این بستگی دارد که آیا او قادر به حل جرم می شود یا خیر.یک قتل اتفاق افتاده است و جولیا باید آن را حل کند.

موضوع دوم مورد بحث گرافیک این بازی است که به طور کلی به گرافیک محیط بازی و گرافیک و طراحی کرکتر بازی تقسیم میشه که ما اول به برسی گرافیک محیط بازی می پردازیم. محیط های بازی تنوع خوبی دارند که باعث میشود بازی یکنواخت نباشد و جذابیت بازی را دوچندان میکند.تنوع طراحی های محیط موضوع بسیار مهمی است که سازنده های این بازی در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده اند. مورد دوم مورد برسی در این بخش که همون بخش گرافیک می باشد گرافیک کرکتر ها می باشد. کرکتر ها به خوبی طراحی شده اند و حس و حال خون اشام رو به طور کامل از محیط بازی و از کرکتر ها می توانین دریافت کنید که نکته مثبتی برای سازنده های بازی به شمار می رود.

مطلب قابل ذکر دیگر در مورد گیم پلی این بازی است که اصلیترین و مهمترین بخش هر بازی و همچنین این بازی به شمار می رود. گیم پلی این بازی مثل داستان و گرافیک این بازی بی نقص نیست و دارای ایراد هایی می باشد که از ایراد ها می توان به این مورد اشاره کرد که تصمیم گیری های زیادی در بازی ندارین با توجه به این که این بازی دیالوگ محور طراحی شده انتظار میره که پلیر نقش پر رنگ تری در روند بازی داشته باشد که اینگونه نیست علاوه بر این مطلب در بخش هایی هم که تصمیم گیری بر عهده پلیر است تغییر به سزایی در روند بازی ندارد. در نهایت این بازی انتظار ها رو به خوبی در بخش گیم پلی براورده نکرد و از ان ذهنیتی که در بخش های دیگر از این بازی به دست اوردین کمی دور شدید و نمیتوان به این بازی به چشم یه بازی بدون عیب و نقص نگاه کرد.

در ادامه تحلیل و نقد این بازی به برسی و نقد بخش موسیقی و صدا گذاری کرکتر ها میپردازیم که بخش بسیار مهم و پر اهمیتی است.صدا گذاری کرکتر ها بسیار عالی و بی نقص هست و در کنار طراحی خوب کرکتر بسیار صدا به تصویر کرکتر مرتبط هست و همخوانی بسیار خوبی با یکدیگر دارند و در کنار هم یک مجموعه کامل و بی نقص را تشکیل داده اند.موسیقی بازی هم همانند صدا گذاری از انتخاب خوب و مناسبی برخوردار است و بخش موسیقی را کامل کرده است و تنوع موسیقی ها در بخش های مختلف این بازی به جذابیت این بازی کمک بسیاری کرده است.

در نهایت این بازی از فراز و نشیب های بسیاری برخوردار است و نقات مثبت و منفی زیادی دارد که بستگی به نظر فرد دارد ولی در کل داستان جذاب و خوب در کنار طراحی متنوع و بی نقص کرکتر ها به گونه ای که حس و حال موضوع و مطلب رو به خوبی به شما منتقل میکنه یه کلکسیون کامل و شرایط کافی برای تبدیل شدن به یک بازی محبوب و ایده ال را دارا می باشد اما در کنار تمامی این نقات مثبت بی تاثیر بودن تصمیم پلیر در روند بازی و مشکلات دیگری که در بخش گیم پلی توضیح داده شد نیز وجود دارد که ایراد های بزرگی نیز به شمار می رود اما باعث چشم پوشی از نقات قوت این بازی نخواهد شد. امیدوارم این تحلیل به شما کمک کرده باشد و از این تحلیل رضایت کافی را داشته باشید. از شنیدن نظر های شما بسیار خوشحال خواهیم شد تا یک تحلیل دیگر و بازی ای دیگر همه شما را به خداون بزرگ و متعال میسپارم خدا یار و نگهدارتان.

9.0

Good

  • طراحی کرکتر خوب
  • طراحی محیط خوب
  • موسیقی خوب
  • داستان جذاب

Bad

  • تاثیر کم پلیر در روند بازی