در مارچ سال 2020 بازی Panzer Dragoon: Remake منتشر شده است. بازی جالبی در ژانر تیرانداز و ماجراجویی که بسیاری از گیمر ها را به خود جلب کرده است. یکی از نکاتی که درباره بازی باید بدانید این است که وقتی یک کمپانی به نام Forever Entertainment پشت سر یک گیم می ایستد و منتشر کننده و توسعه دهنده آن است در مجموع می خواهد آن را به عنوان یکی از پرچم داران بازی های سالیانه خود به گیمر ها معرفی کند که بازی Panzer Dragoon: Remake را باید عضوی از پرچم داران تیم توسعه دهنده بدانیم. البته بازی فقط به تنهایی توسط این تیم توسعه ساخته نشده و کمپانی بزرگ دیگری به نام MEgaPixel هم وارد پروژه شده است که همه چیز را نور علی نور کرده اند. با این اوصاف به نقد و بررسی این بازی زیبا در سایت Game Inja خواهیم پرداخت. امیدواریم که مورد توجه شما مخاطبان و بازی دوستان گرامی باشد.

احتمالا اگر از بازیکنان قدیمی سری بازی های نینتندو باشید باید بدانید که بازی Panzer Dragoon قبل ها با استایل و طراحی متفاوتی در استور ننتیندو و استیم قرار گرفته بود که در مجموع می توانستیم بگوییم که آن بازی نرمال بود  گیم پلی ساده ای داشت. از موتور های گرافیکی جدید بهره ای نمی برد ولی مسیر بازی و گیم پلی موثر آن توانسته بود در سال 2011 یک بازی بسیار خوبی برای گذران وقت باشد. حال تیم توسعه دهنده جدید با رعایت حقوق ناشران اصلی بازی تصمیم به بازسازی این بازی گرفته اند و آن را از لحاظ گرافیکی داستانی و گیم پلی در سطح جدیدی منتشر کرده اند.

در داستان بازی شما شخصیتی هستید که می تواند با اژدها های بزرگی ارتباط برقرار کند. بعد از اینکه با این موجودات رفت و آمد می کند متوجه یک اژدهای آبی می شود که با آن ارتباط خاصی برقرار می کند. ارتباطی که از نوع ذهنی است و این دو موجود می توانند یکدیگر را به خوبی درک نمایند. حال با اتصال ذهن این دو به هم این فرد سوار بر این اژدها شده و به پرواز در می آید و می تواند با قدرت های اژدها توانایی های بسیاری را در اختیار داشته باشد. اما این ابتدای داستان است زیرا از سمت دیگری شخصی جدید با اژدهای سیاه خود وارد می شود که او نیز همین توانایی ها را دارد و درگیری بین این دو شکل خواهد گرت و گیم پلی بازی شروع خواهد شد.

یکی از نکات نا امید کننده در بازی Panzer Dragoon: Remake را می توان داستان آن دانست. با خواندن داستان و دیدن انمیشن های ابتدایی بازی کمی ذوق زده خواهیم شد که آیا در مسیری از یک داستان ماجرایی قرار داریم یا خیر. ولی با بازی کردن نیم ساعت از بازی متوجه می شود که جواب منفی است. تیم توسعه دهنده داستان پوچ در بازی قرار داده است که فقط در ابتدای بازی اطلاعاتی در اختیارتان می گذارد. طراحی اینگونه بازی Panzer Dragoon: Remake باعث شده است که بازی فقط مربوط به گیم پلی شود و هیچ مسیری در میانه بازی برای هدف خاصی وجود نداشته باشد. پس اگر می خواهید این بازی را انجام دهید بیشتر وقت خودتان را بر روی تیراندازی و اکشن خواهید گذاشت.

گیم پلی بازی بسیار سر راست است. چیزی که بازی از شما انتظار دارد این است که بتوانید به خوبی از مسیر نور ها لیزر ها و حملات دشمن به خوبی فرار کنید و با حرکت های دائم جدا از جاخالی دادن ها بتوانید خود را در مسیر شلیک کردن و حمله با اژدهایتان قرار دهید. البته بازی فقط با همین خلاصه نمی شود و بعضی مواقع دوربین بازی در شرایط های مختلفی این حس را به شما القا می کند که نوع گیم پلی بازی تغییر کرده است. البته نوع گیم پلی بازی تغییر می کند ولی مضمون بازی هیچگاه تغییری نخواهد کرد. ساعات های مداوم از لنز دوربین به صورت پشت کارکتر در حال بازی هستید و در مرحله بعد دوربین کنار کارکتر قرار دارد که حتی آماتور ترین بازیکنان و گیمر های تازه هم بعد از یک ساعت بازی متوجه خواهند شد که بازی با وجود همه کار های گرافیکی که برایش انجام شده است کسل کننده می نماید.

در مجموع می توان گفت بازی از لحاظ گرافیکی و نوع طراحی آیتم ها و اژدها ها در Panzer Dragoon: Remake به طور متوسط و رو به بالا عمل کرده است ولی کمبود در داستان بازی باعث می شود که بازی کردن پشت سرهم گیم پلی کمی کسل کننده باشد و شما ساعات زیادی خودتان را پیدا خواهید کرد که فقط مرحله به مرحله بدون اینکه بدانید به کدام سمت داستان بازی حرکت می کند در حال منفجر کردن و پرواز در آسمان هستید.

 

5.0

Good

  • اکشن پروازی
  • گیم پلی حمله مناسب بازی

Bad

  • پرش های صفحه بازی
  • بدون داستان و محتوا
  • طراحی محیطی بسیار ساده