یک سری بازی ها هستند که در نگاه اول به نظر جالب هستند و وقتی به تجربه ی آن ها می پردازید کم کم می فهمید که نه ، این اون چیزی نبود که تو تریلر های بازی دیدم و داستان و گیم پلیش مشکل داره و یا حتی یک مشکل فنی آزار دهنده در بازی وجود داره. ولی برخی بازی ها هستند که از همون اول و حتی در تریلر ها ذات خود را نشان می دهند و می گید نه عمرا چنین چیزی رو بازی کنم! بازی امروز ما دقیقا در همین دسته قرار دارد و از همان نگاه اول یک چیزی در بازی می لنگد!

Weapon of Choice DX یک بازی مستقل از استودیوی بازی سازی Mommy’s Best Games می باشد و خود این استودیو وظیفه ی انتشار آن را برعهده گرفته است. بازی برای پلتفورم های رایانه های شخصی ، ایکس باکس وان ، ایکس باکس سری اس و ایکس و همچنین نینتندو سوییچ در دسترس می باشد. این بازی یک تجربه ی ۶ دلاری می باشد. با نقد و برسی Weapon of Choice DX همراه وبسایت Game Inja باشید تا ببینیم که بازی چه ایرادات و نقاط مثبتی در خود جای داده است.

 ماجرای بازی از آن جایی شروع می شود که طی اتفاقاتی جهان توسط موجودات ترکیبی از ژن از  موجوداتی که در فراسوی ستارگان زندگی می کردن تسخیر شده است! این موجودات دارند دنیا را از بین می برند و شما باید به عنوان یک قهرمان دنیا را از شر این موجودات ترسناک نجات دهید و در این راه از سلاح های بسیار عجیبی استفاده خواهید کرد. داستان بازی قرار نیست جدی باشد و خیلی شما را در گیر مسائل پیچیده نمی کند ولی از طرفی سازندگان بر روی این بخش بسیار تاکید می کنند.

گیم پلی بازی بیشتر مانند یک شوتر رانر می باشد و در آن باید با کمک سلاح های عجیب و غریب و غول پیکر به جنگ موجودات داخل بازی بپردازید. شاید گیم پلی بازی در ابتدا جذاب باشد ولی روند آن باعث می شود که در ادامه بازی بسیار خسته کننده ظاهر شود و روند آن تکراری می شود. در بازی سلاح های متنوعی وجود دارد که هر یک ظاهر و قدرتی متفاوت دارند و تا حدودی به خوبی در بازی پیاده سازی شده اند و گیم پلی بازی حداقل در ابتدای تجربه ی شما به نسبت عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است.

از نظر گرافیک بازی به دو بخش تقسیم می شود. گرافیک بصری بازی به طول کلی جالب و قابل قبول است و آرت خلاقانه ای دارد و شاید حتی اگر تصاویر بازی را نگاه کنید مورد خاصی به چشم نخورد ولی وقتی پای گیم پلی بازی وسط بیاید همه چیز واضح می شود. متاسفانه بازی در رابطه با بخش انیمیت بسیار ضعیف عمل کرده است و گویی این بخش از بازی توسط سازندگان بازی های فلش ساخته شده است و بسیار خشک می باشد. افکت های گرافیکی بازی نیز کیفیت مشابهی با بخش انیمیت بازی دارند و به هیچ وجه راضی کننده نمی باشند.

بازی از رزولشن 4k پشتیبانی می کند و می توانید بازی را بر روی فریم ریت ۶۰ تنظیم کنید و بازی  را به این صورت تجربه کنید. موسیقی بازی تا حدودی بهتر از بخش گرافیکی بازی عمل کرده است و موسیقی های به نسبت خوبی را در طول بازی شاهد هستیم که به گیمر هیجان کافی را در طول تجربه اش منتقل می کنند و بازی به طور کلی در بخش صوتی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است و ایراد چندانی به این قسمت از بازی وارد نیست.

Weapon of Choice DX یک بازی با نمره ی متوسط می باشد که شاید در کوتاه مدت بتواند مخاطبین خود را راضی نگه دارد ولی در بلند مدت از بازی نباید چنین انتظاری داشته باشید. بازی بدون ایراد نیست و مشکلاتی مخصوصا در بخش انیمیت بازی دیده می شود که آزار دهنده هستند. اگر به دنبال یک بازی کوتاه می گردید که بتواند شما را تا مدتی سرگرم کند شاید این بازی بتواند شما را راضی نگه دارد و در غیر این صورت خیلی بازی را جدی نگیرید. از این که با نقد و برسی این بازی همراه وبسایت GameInja بودید سپاسگزاریم و امیدواریم که از نقد و برسی این بازی لذت برده باشید.

5.0

Good

  • گیم پلی بازی تا حدودی راضی کننده است
  • تم بازی و طراحی پس زمینه ها

Bad

  • انیمیت بد کاراکتر اصلی
  • کهنه بودن بازی