همیشه بازی هایی که در سبک بازی های ماجراجویی منتشر می شوند صرفا در حد و اندازه های ننتیندو هستند و از موتور گرافیکی آن بهره می برند ولی با رونمایی از نسخه جدید و کدینگ جدید ننتیندو بازی های به روزی مانند Headland نیز منتشر شده اند که نسل جدید از بازی های این پلتفرم محسوب می شوند که امروز با نقد و بررسی این بازی در سایت Game Inja در خدمت شما کاربران گرامی و گیمرهای عزیز هستیم.

بازی Headland از آن دسته بازی هایی است که شما را به دنیای خاص و عجیب خودش می برد. نحوه نگرش به این نوع بازی از طرف سازندگان آن به گونه ای بوده است که اصلا به این که ساخت بازی با بازی های ماجراجویی دو بعدی تفاوتی داشته باشد اهمیت داده نشده است. با اینحال باز هم می توان گفت که بازی به گونه ای بسیار جذاب کار می کند! یعنی فقط تفاوتش این است که بازی را به شکل سه بعدی با گرافیک ننتیندو طراحی کرده اند که شکل عجیب آن شبیه به تصاویری است که در اسکرین شات های بازی در سایت می بینید. داستان بازی به شکلی گفته می شود که شما را از یک زندگی شخصی مانند کتاب های نبرد شیطانی به دنیای دور دست می برد که در آن باید با انواع هیولا ها و ربات های دشمن مبارزه کنید. در ابتدای بازی داستان های آن توسط خود رندر بازی تهییه شده است.

یعنی برای آن انیمیشن خاصی تولید نشده است که آن را در یک فریم جداگانه تماشا کنید. این نوع تلاوت داستان فقط در ابتدای بازی دیده نمی شود. در هنگام گرفتن ماموریت ها در Headland می توانیم ببینیم که مستر یا همان ربات اصلی بازی به همین گونه ماموریت های را به شکل نوشته هایی که در بالای سر شما دیالوگ ها را مطرح می کند داده می شود. برای انجام ماموریت ها بعد از اینکه با دنیای جدیدی Headland آشنا شدید در یک نقشه بزرگ جای می گیرد. ای نقشه دارای پازل های مختلفی است که باید با حل آنها به مراحل بازی دسترسی داشته باشید. باید بدانید که هر مرحله از بازی نیازمند بدست آوردن آیتم هایی است که با استفاده از آنها می توانید در های مراحل بعدی بازی را باز کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید.

در نقشه کلی بازی شکل ها و در های مختلفی به گونه ای پله مانند بر روی یکدیگر سوار شده اند که تکان دادن این پله ها و همینطور باز کردن موانع سر راه برای رسیدن به در های مرحله بعدی نیازمند حل پازل های مختلفی در بطن بازی Headland می باشد. جدا از این ها وقتی در باره گرافیک بازی Headland صحبت می کنیم نباید از نقش آپدیت جدید پردازنده ها و لینک های مرتبط جدید مربوط به توسعه نرم افزاری در کنار سخت افزار های جدید ننتیندو بگذریم. کل برنامه نویسی بازی به همراه افکت های جدید و همینطور رزولوشن های بالای جدید بر روی پلتفرم ننتیندو توسعه داده شده است که به خوبی می توانیم در خیلی از قسمت های بازی کیفیت جدیدی که نسل جدید این گونه بازی ها را در خود شامل می شود را در بازی Headland به شکل گیم پلی روان مشاهده کنیم.

اما در بخش گیم پلی ایراداتی به بازی وارد می شود که بیشتر ایرادات طراحی های نقشه بازی هستند تا ایراد های مربوط به باگ های بازی. مهم ترین آنها به خسته کننده شدن یو آی بازی و همینطور هوش مصنوعی ربات های دشمن بر می گردد. همینطور نداشتن تنوع در انجام ماموریت ها و نبرد های بازی باعث می شود که بازی به شکلی یک بعدی فقط نشان دهنده حمله با شمشیر به یک شکل به دشمن باشد که بعد از چند مرحله بسیار بازی را خسته کننده جلوه می دهد.

در مجموع بازی Headland  بازی در سطح های جدید از پچ های مختلف از مرحله ها قرار گرفت دوربین بازی کمی جابه جایی پیدا می کند که خوب تنوع خوبی برای ادامه مراحل در نظر گرفته می شود ولی باز هم نوع انجام گیم پلی به همان شیوه است و اصلا درمانی بر یک بعدی بودن بازی نیست. همینطور در هنگام حرکت دوربین و قرار گیری آن به شکلی FPS می توانیم ببینیم که افت پیکسلی بازی در کنار پایین آمدن رفرش ریت بازی بسیار زننده می شود.

6.0

Good

  • گرافیک جذاب ننتیندویی
  • گیم پلی های پازلی در بعضی مراحل
  • نقشه کلی بازی

Bad

  • یک نوع گیم پلی حمله ای در بازی
  • مشکل در حرکت دوربین بازی