امسال با معرفی بازی های جدید در سبک های جدید در ننتیندو دیگر توجهی به بازی های قدیمی و ژانر های ماجراجویی نکرده بودیم. ولی الان نوبت به یک گیم جدید به نام LOVE 3 می رسد که در همین سبک ماجراجویی و استایل ساخت سنتی بازی های محبوب ننتیندو به معرفی آن در سایت Game Inja بپردازیم. یا ما همراه باشید.

همانطور که اشاره کردیم بازی LOVE 3 یکی از بازی های ماجراجویی است که در ابتدای آن شاید متوجه بشوید که محور خاصی برای انجام آن وجود ندارد. بیشتر تمرکز بازی سازی در این مجموعه بر روی خود گیم پلی بازی بوده است به شکلی که در هر لول و قسمت از بازی شما با داستان هایی رو به رو می شوید که صرفا مربوط به همان مرحله هستند و معمولا لول های بازی آنچنان به یکدیگر ربطی پیدا نمی کنند. کارکتر اصلی بازی یک شخصیت کوچک و ریزی است که در آن باید از سر منبع های فراوانی با کمک مهارت های گیم پلی ای شما عبور کند.

به یاد داشته باشید که در بازی LOVE 3 هر چیزی که مربوط به ویژگی های این بازی می شود در اصل همان گیم پلی بازی است که در همین ابتدا به آن خواهیم پرداخت. در بازی شما مسیر هایی وجود دارد که باید بتوانید با پرش های مناسب بر روی سکو های هدف قرار بگیرید. امکان پرش ها و جامپ ها دوتایی به بازی اضافه شده اند که در مواقع مناسب باید از آن استفاده کنید. امکانات مهارتی خود کارکتر بازی بسیار انعطاف پذیر هستند به شکلی که با دکمه های معمولی دسته می توانید با دشمنان درگیر شوید و شلیک های معمولی بازی را انجام دهید ولی خوب بعد از اینکه چند مرحله عبور کردید می بینید که می توانید حرکت های ترکیبی را نیز انجام دهید. هر چند بدون این حرکات ترکیبی نیز انجام بازی و گذر از مراحل آن کاملا میسر است ولی خوب برای کسانی که به دنبال بازی LOVE 3 بوده اند انجام مهارت های مختلفی و ماکسیمم حالتی که این گیم از لحاظ گیم پلی می تواند برایشان ارائه دهد در اولویت قرار دارد. حرکت های افکتی خاصی نیز به بازی LOVE 3 اضافه شده اند که از نمونه های آن می تواند به آرام کردن و اسلوموشن کردن بازی اشاره کرد. در شرایط سخت در بازی LOVE 3 می توانید با استفاده از قابلیت کند کردن زمان در بازی مانند بازی مکس پین حرکت دشمنان را در بازی کند کرده تا زمان بهتری برای تصمیم گیری نیز داشته باشید.

ار لحاظ انجام بازی در محیط تصویری باید گفت که شکل بازی ساده ترین حالت را در بین بازی های ماجراجوی دارد. معمولا در بازی ها به خاطر این که داستان بازی توسعه بیشتری می یابد توسعه دهندگان بازی خودشان را در قید شرایطی می بینند که در آن باید به نحو خوبی تصویر های پس زمینه بازی هایشان را هرچند که بازی ها دو بعدی و پیکسلی باشند به شکل داستان های خود مربوط بدانند ولی در بازی LOVE 3 اصلا بک گراند بازی کاملا یک صفحه مشکی است ولی خوب این نکته را هم به یاد داشته باشید که صفحه بازی به شکلی است که با تیره بودن قسمت های پشتی مسیر های بازی و آدمک اصلی که با آن بازی را انجام می دهید به شکلی خوب نشان داده می شوند و استفاده از رنگ های جیغ در ساخت پله ها و سکو و همینطور رگ بدن کارکتر اصلی به خوبی در بازی جلوه می کند که از نکات خوب بازی محسوب می شود.

در مورد درجه سختی بازی نیز باید گفت که در نسخه ابتدایی این بازی مسیر بازی به همین شکل بوده است و ساخت بازی با همین شیوه پردازشی که فقط بر روی گیم پلی آن صورت گرفته است انجام شده است. ولی از زمانی که نسل اول و دوم این بازی منتشر شده است تیم سازنده مسیر طولانی را آماده است و در این نسخه مانند بازی های قبلی نه تنها ایرادات گیم برطرف شده است بلکه درجه سختی بازی نیز افزایش پیدا کرده است که برای گیمرهای چالش پذیر می تواند یک اتفاق خوب باشد.

در مجموع باید گفت که بازی LOVE 3 را باید یک بازی دو بعدی بدانید که در آن ساخت مسیر ماجراجویی به گونه ای رقم خورده است که ویژگی ها و مهارت های گیم پلی شما را به خوبی مور د آزمون قرار دهد. با اینکه ساخت بدنه بازی به شکل بسیار سطحی و سبکی انجام شده است و افکت های آنچنانی در بازی مشاهده نمی کنیم ولی خوب برای گیمرهای واقعی بازی LOVE 3 می تواند یک چالش بسیار خوبی باشد.

5.0

Good

  • گیم پلی چالش برانگیز
  • ماجراجویی با استایل بسیار سبک

Bad

  • نداشتن افکت های گرافیکی حتی در حالت دو بعدی
  • بدون داستان خاص و مسیر بازی
  • ساده بودن بیش از حد محیط بازی