چه‌قدر با عبارت سرویس‌های گیمینگ ابری و استریم کردن بازی‌‌ها آشنایی دارید؟ مدتی است که بحث‌های ضدو‌نقیض زیادی در این رابطه به‌گوش می‌رسد. این مسئله هم مانند هر کار جدیدی موافقان و مخالفان زیادی دارد؛ عده‌ای عقیده دارند این سرویس در صورت اجرا شدن با شکست سنگینی مواجهه خواهد شد، افرادی هم بسیار به آن امیدوار هستند و آن را انقلابی در صنعت بازی‌های ویدیویی خطاب می‌کنند. یکی از استودیوهایی که در گروه دوم قرار می‌گیرد، الکترونیک آرتز است که عملی شدن آن را باز کردن دریچه‌‌ای به‌سوی مخاطبان جدید می‌داند.

حال در جدیدترین اخبار بازی، اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در گزارش مالی خود در مورد سرویس اشتراکی و استریم کردن بازی‌ها نیز صحبت کرده است. او ادعا می‌کند ترکیب این دو باعث می‌شود افراد بیشتری به بازی‌های ویدیویی دسترسی داشته باشند. قیمت‌های بالای کنسول و پی‌سی موانعی ایجاد کرده است که این سرویس جدید می‌تواند آنها را از سر راه گیمر بردارد:

با توجه به‌این واقعیت که بازی‌های ویدیویی به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده‌اند، سیستم اشتراکی می‌تواند روش جدیدی را به گیمرها پیشنهاد دهد. اگر حوزه‌های دیگر را نگاه کنیم، متوجه خواهید شد که این سرویس توانسته تغییراتی در رفتار و روش مخاطب ایجاد کند؛ به‌عنوان مثال در صنعت تلویزیون و موسیقی محتوای بسیار زیادی از طریق سیستم اشتراکی تولید شده است. ما اعتقاد داریم که همین اتفاق هم در صنعت بازی‌های ویدیویی رخ خواهد داد و از این طریق افراد زیادی می‌توانند به بازی‌های فراوان و باکیفتی دسترسی داشته باشند. این سرویس زمانی‌که با سرویس گیمینگ ابری ترکیب شود حتی می‌تواند موانع بیشتری را از راه بردارد؛ این اتفاق باعث می‌شود آثار جدیدی برای مخاطبان بیشتری تولید شود. سرویس اشتراک‌گذاری علاوه‌بر اینکه برای گیمرها مفید است،‌ می‌تواند به بازی‌سازها هم کمک کند. ما در تلاش هستیم که این سرویس را هم برای پی‌سی و هم برای کنسول‌ها در دسترس قرار دهیم.

همان‌طور که اشاره شد این روش نظرات متفاوتی دارد و باید دید با مشکلاتی از قبیل سرعت اینترنت خوب که در بسیاری از کشور‌ها وجود ندارد، می‌تواند جایگزین کنسول‌ها و سیستم سنتی باشد یا با شکستی سنگین روبه‌رو خواهد شد. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Categories اخبار