بازی Phoenix Point که در سبک استراتژی و توسط سازنده‌ی بازی XCOM در حال ساخت است، چندین سالی می‌شود که برای طرفداران این سبک به یکی از بازی‌های مورد انتظار تبدیل شده و توانسته به‌واسطه‌ی کمپین، بودجه‌ای برابر ۷۰۰ هزار دلار را برای اتمام مراحل ساخت به‌دست آورد. در حقیقت همه چیز مانند نسخه‌های آزمایشی موسوم‌به Backer Build که در طول دو سال گذشته برای بازی منتشر شده، برای این اثر عالی به‌نظر می‌رسید و قرار بود در تاریخ ۳ ماه سپتامبر (۱۲ شهریور ماه) شاهد انتشار نسخه‌ی اصلی آن برای پی سی و ایکس باکس وان باشیم. اما حالا و بر اساس جدیدترین اخبار بازی، استودیو Snapshot Games اعلام کرده که بار دیگر باید شاهد تاخیر خوردن این بازی تا ماه دسامبر (۱۰ آذر ماه به‌بعد) باشیم.

اگرچه شاهد خبری ناراحت‌کننده برای طرفداران بازی‌‌های استراتژی هستیم، اما وعده داده شده که بازی به‌شکلی بهتر و کامل‌تر بهبود داده خواهد شد و روانه‌ی بازار می‌شود. بخش‌هایی از صحبت‌های استودیو سازنده‌ی بازی را در زیر مطالعه می‌کنید:

ما کاملا به این امر واقف هستیم که طرفداران بازی Phoenix Point تا چه میزان منتظر این بازی هستند و از این‌که مجددا با وقفه‌ی بازی روبه‌رو شده‌ایم، متاسفیم. اگرچه هیچ‌کس به اندازه‌ی ما از این تاخیر دوباره ناراحت نیست، اما تمامی افراد دخیل در ساخت و انتشار این بازی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر آن را با کمی تاخیر عرضه کنیم بهتر از وضعیتی است که با معیارها و استانداردهای ما مطابق نباشد. هدف ما این است که بازی Phoenix Point را به یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ طرفداران تبدیل کنیم و برای رسیدن به این مهم، نیازمند زمان بیشتری هستیم.

جدیدترین و احتمالا آخرین نسخه Backer Build این بازی درست در زمان مقرر یعنی در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد. اما کسانی که می‌خواهند نسخه‌ی نهایی و به‌اتمام رسیده‌ی آن را تجربه کنند باید کمی بیشتر تحمل کنند؛ اگرچه این بازی در طول دو سال گذشته تبدیل به یک اثر مورد انتظار شده و صبر کردن برای طرفداران آن کار راحتی نیست.