دو حالت معرفی شده‌ی جدید برای نسخه جدید از مجموعه‌ی خلاقانه The Jackbox Party Pack محتویات جالب این بازی مخصوص مهمانی را نشان می‌دهد.

از قدیم یکی از پایه‌های ثابت هر میهمانی وجود بازی‌های چند نفره‌ای است که بتوانند مجلس را از یکنواختی خارج کنند و شبی به‌یادماندنی برای میهمانان رقم بزنند؛ به طور مثال در کشور ما از گذشته تا کنون بازی‌هایی مانند اسم فامیل، دوز و گل یا پوچ و نمونه‌های مشابه، وظیفه‌ی خطیر سرگرم کردن میهمانان را بر عهده داشته‌اند. با ورود جهان به عصر تکنولوژی و ظهور پدیده‌ای به نام بازی‌های ویدیویی، این سرگرمی‌های کوچک مهمانی‌ها نیز وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده و حالا ما شاهد بازی‌های ویژه‌ی مهمانی (Party Games) هستیم که می‌توان در گروه‌های چند نفره به تجربه‌ی آنها مشغول شد.

مجموعه بازی‌های The Jackbox Party Pack ساخته‌ی استودیو Jackbox Games نیز جزو همین دسته از بازی‌ها قرار می‌گیرند و هر نسخه از این مجموعه شامل تعدادی بازی کوچک است که می‌توان به صورت گروهی هر کدام از آن‌ها را تجربه کرد. حالا قرار است به زودی نسخه‌ی ششم از این مجموعه عرضه شود و سازندگان در بلاگ خود محتوای جدید این بازی با نام‌های Dictionarium و Push the Button را معرفی کرده‌اند.

حالت Dictionarium اوایل این ماه معرفی شد و تعداد بازیکنان آن می‌تواند بین سه الی هشت نفر باشد. در این بازی با ترکیب کردن کلمات دیگر یک کلمه‌ی کاملا جدید ساخته می‌شود و هر کدام از بازیکنان باید تعریفی برای آن ارائه دهند؛ پس از آن بهترین تعریف با رای بازیکنان انتخاب می‌شود. در مرحله بعد بازیکنان باید کلمات مترادف با عبارت ساختگی را بیابند و همچنین آن را در جملات مختلف به کار ببرند.

طی حالت Push the Button شما و دوستانتان در حال سفر در فضا هستید که ناگهان سرو کله‌ی موجودات فضایی پیدا می‌شود و این موجودات قصد دارند هر طور شده به سفینه‌ی شما نفوذ کنند. البته نفوذی‌هایی نیز در بین بازیکنان وجود دارند که هدف اصلی این بازی پیدا کردن همین افراد است. به این صورت که هوش مصنوعی، سوالاتی را از همه‌ی بازیکنان می‌پرسد ولی این پرسش‌ها برای بازیکنانی که نقش موجود فضایی را بر عهده دارند نسبت به سایرین کمی متفاوت است؛ به طور مثال از همه خواسته می‌شود تا تصویر یک زوج را نقاشی کنند اما این پرسش برای موجود فضایی به صورت «تصویر یک زوج مسن را نقاشی کن» نمایش داده می‌شود. بازیکنان با توجه به همین تفاوت‌های جزئی در پاسخ‌های یکدیگر باید افرادی را که نقش موجود فضایی دارند قبل از به پایان رسیدن زمانی مشخص پیدا و آن‌ها را با فشردن یک دکمه به فضا پرتاب کنند و در صورتی که این زمان به اتمام برسد، تیم فضایی‌ها پیروز خواهند شد.

انتظار می‌رود بازی The Jackbox Party Pack 6 امسال نیز طبق روال گذشته برای کامپیوتر (ویندوز و مک)، پلی استیشن 4، اکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شود.

شما نیز تجربه‌ی خود از ویدیوگیم‌های دسته‌جمعی را که با دوستانتان داشته‌اید با ما در میان بگذارید و بگویید از نظر شما آیا چنین آثاری می‌توانند جایگزین بازی‌های گروهی سنتی شوند؟