فیل اسپنسر در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرده است که موفقیت به‌معنی پایین کشیدن سونی و ناکامی این شرکت نیست.

جنگ کنسولی موردی است که هواداران کنسول‌های بازی سال‌ها است آن را انجام می‌دهند، اما در واقعیت، شرکت‌های ساخت کنسول به این جنگ هیچ اعتقادی ندارند. مایکروسافت و سونی در صنعت بازی‌های ویدیویی رقیب یکدیگر به‌حساب می‌آیند، اما این رقابت بدین معنا نیست که یکی از آن‌ها از بین برود و نتواند در این رقابت باقی بماند.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، مصاحبه‌ی جدیدی را انجام داده است که در آن درمورد همکاری مایکروسافت با شرکت‌های رقیب خود مثل نینتندو، سونی و گوگل صحبت کرده است. همچنین وی در بخشی از صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که موفقیت بدین معنی نیست که رقیب خود را پایین بکشید و او را از بین ببرید. در بخشی از این مصاحبه از اسپنسر پرسیده شد که آیا درک و مفهوم رقابت از سوی هواداران روی تصمیم‌های تیم ایکس‌باکس تاثیرگذار است یا خیر؟ فیل اسپنسر دراین‌باره می‌گوید:

در بخش رقابت، خیر. من همیشه به صحبت‌های جامعه‌ی کاربری خود گوش می‌دهم، اما آن فردی نیستم که بخواهد برای موفقیت تیم سبز [اشاره به ایکس‌باکس]، ناکامی و شکست سایر شرکت‌ها را ببیند. زمانی‌که اعلام شد سونی و مایکروسافت وارد همکاری می‌شوند، عده‌ای را دیدم که می‌گفتند چرا به آن‌ها کمک می‌‌کنید؟ ما سال‌های سال است که با سونی همکاری می‌کنیم. سونی پی‌سی‌هایی را عرضه می‌کند که سیستم عامل ویندوز روی آن‌ها نصب شده است یا بازی‌های خود را با ابزارهای توسعه ما می‌سازند. این ایده که موفقیت برای ما به‌واسطه پایین کشیدن دیگری حاصل می‌شود، امروزه در این صنعت جایی ندارد.

فیل اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود و در راستای خرید استودیو Mojang و توسعه بازی Minecraft افزود:

ما یکی از بزرگ‌ترین ناشران Third Party روی پلی استیشن هستیم. ما Minecraft را در دسترس آن‌ها قرار دادیم و تجارت بزرگی را با سونی و نینتندو در این راستا راه‌اندازی کرده‌ایم