طبق آخرین اخبار بازی، یک بازی بتمن محور با اقتباس از سه گانه‌ی محبوب The Dark Knight اثر کریستوفر نولان توسط استودیوی Monolith Productions در دست ساخت بوده است. در حال حاضر، بازی‌های بتمن با استودیوی Rocksteady و سه گانه‌ی Batman Arkham شناخته می‌شوند که در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ عرضه شدند و همه‌ی آن‌ها با استقبال خوبی چه از طرف منتقدان و چه از طرف گیمر‌ها روبرو شدند.

استودیو Monolith Productions در سال ۱۹۹۴ شروع به کار کرد و در سال ۲۰۰۴ توسط استودیوی Warner Bros خریداری شد. این استودیو با ساخت دو بازی اول سری F.E.A.R به شهرت رسید سپس آن‌ها در سال ۲۰۱۴ بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor و در سال ۲۰۱۷ دنباله‌ی آن یعنی Shadow of War را منتشر کردند. هر دو بازی به موفقیت‌های زیادی رسیدند اما Shadow of War به دلیل استفاده‌ی نادرست از پرداخت‌های درون برنامه‌ای تا حدی طرفداران را آزرده خاطر کرد و به همین دلیل، در نهایت پرداخت‌های درون برنامه‌ای از این بازی حذف شدند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده، Monolith Productions هجده ماه را صرف ساخت یک بازی بتمن محور در دنیای سه‌گانه‌ی نولان کرد. این بازی ناتمام قرار بود تا مستقیما به فیلم‌های نولان متصل باشد و شامل انجام ماموریت‌هایی داستانی در دنیایی جهان باز می‌شد. همچنین ظاهرا بسیاری از شخصیت‌های فیلم‌ها نیز در بازی وجود داشته‌اند و بازیگران اصلی آن‌ها هم آماده بودند تا برای ایفای نقش مجدد بازگردند و از صدا و ظاهر آن‌ها در بازی استفاده شود. بازی شامل مخفی کاری، مبارزات تن به تن و مبارزاتی با استفاده از گجت‌ها و ابزار مختلف بتمن می‌شد.

بازی بتمنی که از روی سه گانه‌ی The Dark Knight در دست ساخت بود، هیچگاه مراحل پیش تولید خود را به طور کامل طی نکرد؛ چرا که استودیوی سازنده نتوانست اجازه‌ی کریستوفر نولان را برای استفاده از دنیا و شخصیت‌هایی که خلق کرده بود، بگیرد. برخی می‌گویند سر نولان به اندازه‌ای شلوغ بوده‌ است که فرصتی برای پاسخ دادن به Monolith یا کار کردن با آن‌ها را نداشته است؛ چرا که در آن زمان او مشغول ساخت فیلم The Dark Knight Rises بوده است. برخی دیگر می‌گویند که بازخورد ضعیفی که بازی Batman Begins ( که در سال ۲۰۰۵ ساخته و عرضه شد) دریافت کرد، این کارگردان را از ایده‌ی ساخت بازی‌هایی با محوریت فیلم‌های آن زده کرده بود. با این حال، Monolith اعضایی از استودیو خودش را که روی این بازی مشغول کار بودند، جمع آوری کرد و از آن‌ها در ساخت بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor استفاده کرد.

دیدن نسخه‌ای از بتمن که توسط استودیو Monolith ساخته شود، قطعا جذاب به نظر می‌رسد. با این حال، اجازه ندادن نولان برای ساخته شدن این بازی منطقی است. بازی‌هایی که با اقتباس از فیلم‌ها ساخته می‌شوند، معمولا مورد استقبال منتقدان و طرفداران قرار نمی‌گیرند؛ البته که استثناهایی مانند Jumanji: The Video Game نشان می‌دهند که اگر سازندگان مایل به ساخت اثری با کیفیت باشند، از عهده‌ی آن برمی‌آیند. هنگامی که کارگردان و عوامل یک فیلم در ساخت بازی اقتباسی از روی آن همکاری نکنند، اوضاع برای تیم سازنده‌ی بازی بسیار سخت می‌شود. همچنین بازی بتمنی که از روی فیلم‌های نولان در حال ساخت بود، باید رقابت سختی با بازی Batman Arkham City انجام می‌داد که یکی از بهترین بازی‌های کمیک بوکی تاریخ است. شاید به همین دلایل، ساخته نشدن این بازی برای تیم سازنده و طرفداران مفید بوده است. هرچه نباشد، Monolith بعد از این بازی، به سراغ ساخت Shadow of Mordor رفت که حسابی دل طرفداران مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها را به‌دست آورد و به یکی از بهترین اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی از رمان‌های تالکین تبدیل شد.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را راجع به این مطلب با ما در میان بگذارید. آیا به دیدن نسخه‌ای از بازی بتمن که با اقتباس از فیلم‌های کریستوفر نولان ساخته شده باشد علاقه‌مندید؟

Categories اخبار