همراهان همیشگی، در این مقاله بعد از وقفه ای بسیار کوتاه بار دیگر در کنار شما هستیم تا به بررسی یکی دیگر از بازی های دنیای گیم بپردازیم. در این مقاله نقد و بررسی بازی Faeria را برای شما آماده کرده ایم. این بازی در سال 2016 برای کنسول های ایکس باکس وان – پلی استیشن4 و هم چنین نینتندو سوئیچ منتشر شد. بعد از مدتی نسخه ی اندرویدی بازی نیز به بازار آمد. با ما در GameInja همراه باشید.

این بازی یک بازی کارتی و بر اساس سیستم نوبتی می باشد. در بازی شما باید کارت های مختلف را بیابید و با توجه به قدرت و ارزش هر یک از آن ها به انجام مراحل و پازل های مختلف بازی بپردازید. هر کارت با کارت های دیگر تفاوت دارد و هم چنین برخی از این کارت ها ارزش مند تر از باقی هستند. داستان بازی نیز در محیطی اساطیری جریان دارد و برای علاقه مندان به این فضا می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد.

از مهم ترین و جذاب ترین مولفه های بازی مراحل متنوع آن است. در Faeria شما با مراحلی بسار متنوع رو به رو هستید و می توانید به خوبی از بازی و محیط ان لذت ببرید. هم چنین این تنوع محیطی بسیار پویا و جذاس که این مسئله را در جلوتر در همین مقاله بیشتر درباره ی ان صحبت خواهیم کرد. اما این جا باید این نکته را یادآوری کنیم که خود بازی علاوه بر مراحل کارتی که هسته ی اصلی بازی را شکل می دهند دارای مراحلی فرعی است که این امر باعث می شود تا بر جذابیت بازی نیز بیشتر شود.

اما فارغ از همه ی این مسائل باید این را بگوییم که از آنجایی که گیم پلی بازی طولانی است امکان تکراری شدن برخی مراحل بازی نیز وجود دارد. البته بازی کوشیده است که این اتفاق در این مراحل طولانی و در طی زمان نسبتا طولانی ای که گیم پلی بازی دارد این اتفاق نیفتد اما نمی توان گفت که صد در صد توانسته است در این راه موفق باشد. یکی از تمهیدات قوی بازی موتور قدرت مند آن است که به جذابیت بازی رنگی تازه می بخشد.

این نکته نیز قابل اشاره است که بازی تسوط استودیو بازی سازی  Abrakam Entertainment S.A توسعه داده شده است و هم چنین این استودیو با همکاری کمپانی Versus Evil توانسته اند این بازی را برای کنسول های نام برده شده به بازار عرضه کنند. کنترل بازی نیز تا حد خوبی روان است که این مسئله شاید یکی از مهم ترین دغدغه های بازیکنان این ژانر از بازی می باشد زیرا کنترل و روان بودن این دسته از بازی بسیار بر دلچسب تر شدن این بازی ها اثر می گذارد که می توان گفت بازی Faeria در این بخش تا حدودی موفق بوده است.

از دیگر نکات منفی ای که شاید بتوان در Faeria به آن اشاره کرد این است که در بازی نیاز به اینترنت پر سرعت بسیار امری اساسی و حیاتی است و از آنجایی که بیشتر بازی را مراحل آنلاین به نوعی تشکیل می دهد و جذابیت بازی را هم بسیار بیشتر می کند این مسئله اما نیاز به اینترنتی پر سرعت در بازی احساس می شود که خب در کشور ما ایران شاید این نکته کمی دسترسی به ان سخت باشد زیرا شاید بسیاری از افراد به اینترنت پر سرعت دسترسی نداشته باشند.

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مقاله اشاره داشتیم که محیط بازی بسیار پویا است علت این امر این است که امکان شخصی سازی صفحه ی بازی یکی از بهترین امکانات بازی Faeria است. شما می توانید محیط طبیعی و دفاعی خود را در بازی بسازید و آن را گسترش دهید و با فتوحات و پیروزی های تازه تان سرزمین خودتان را نیز علاوه بر این امر گسترش دهید. بنابراین این بخش را می توان از جذابیت های اصلی گیم پلی Faeria به حساب آورد که بسیار تجربه ای جذاب و تا حدودی متفاوت از بازی های کارتی دیگر تا به امروز بوده است.

در کل می توان گفت که بازی Faeria تجربه ای خوب و لذت بخش را برای مخاطبین خود فراهم می آورد. این مسئله در بازی به لطف گرافیک خوب و امکانات مختلف و متنوع بازی ممکن شده است. بطور مثال امکان شخصی سازی صفحه ی بازی نیز یکی از بهترین و جذاب ترین این بخش ها می باشد. هم چنین مراحل بازی دارای تنوع نسبتا خوب و بالایی هستند که هر چند البته بعد از یک مدت طولانی پرداختن به بازی ممکن است این مراحل تا حدودی برای شما تکراری شوند. اما در نهایت می توان تجربه ی آن را به خصوص برای طرفدارن این ژانر توصیه کرد.

7.5

Good

  • امکان شخصی سازی صفحه ی بازی
  • مراحل متنوع
  • موتور قدرتمند بازی

Bad

  • امکان تکراری شدن برخی مراحل
  • نیاز به اینترنت پر قدرت در بازی
Categories اخبار