بازی 1993 Shenandoah یک بازی در ژانر آرکید و اکشن و با قابلیت چند نفره است که طراحی های آن مانند بازی های بسیار قدیمی است که نقد و بررسی آن را در Game Inja  به عهده گرفته ایم . یک بازی که توسط Limit Break ساخته و توسعه داده شده است و بر روی پلتفرم های Nintendo Switch, Xbox One, Microsoft Windows, Linux, Macintosh operating systems قابل اجرا می باشد . همچنین دانلود آن از استور نینتندو با 12.5 دلار میسر می شود .

بازی 1993 Shenandoah یک بازی عجیب در سال 2020 تلقی خواهد شد . بازی کاملا در محیطی افقی انجام می شود .

گیم پلی بازی همان حال و هوای بازی های دهه 90 را دارد . کنترل سفینه اصلی بازی  همچنین حرکت انواع اشیا در صفحه مانند همان بازی ها است . ولی به دلیل توسعه جدید آن ویژگی های خاص و یک تم منحصر به فردی دارد که با بازی های منتشر شده در گذشته و همچنین بازی های منتشر شده در این ژانر در زمان حال متفاوت است .

در ابتدای بازی شما می توانید از بین شش سفینه فضایی طراحی شده در بازی یکی را انتخاب کنید . قیمت هر سفینه 600 سکه ( اعتبار بازی ) است و برای هر کدام از آنها می توان دو اسلحه نصب کرد که یکی شلیک کننده سبک و سرعتی است و دیگری سنگین و قدرتی است . از لحاظ سرعت حرکت هم کشتی ها با هم تفاوتی ندارند و فقط می توان گفت به دلیل طراحی های مختلفشان بازیکنان آنها را انتخاب خواهند کرد مگر نه دیزاینی که در این بخش شده است به گیم پلی بازی ربطی ندارد .

همچنین در بازی سفینه ها مجهز به یک بمب خاص هستند که می تواند همه سفینه ها و موجوداتی که در صفحه وجود دارند را پاک کند و از بین ببرد .به یاد داشته باشید این بمب لحظه ای بعد از وقوع انفجار و اتمام آن تمام سفینه های کل بازی را از بین نمی برند و بعد از اینکه سفینه های دشمن در صفحه نابود شد ادامه سفینه ها دوباره به میدان جنگ خواهند آمد . باید بدانید که استفاده کردن از بمب لحظه را باید غنیمت بشمارید و در زمانی که دیگر چاره ای ندارید و یا در حال مرگ هستید از آن استفاده کنید چون در طول یک مرحله کامل بیش از یکبار نمی توان از آن استفاده کرد .

اجرای خود بازی با اینکه از موتور گرافیکی سطح آرکید استفاده می کند و ساخت آن آنچنان نیازی به پردازشی نداشته با این حال از فریم ریت خوبی برخوردار است و همچنین حرکت ها نرم و به موقع انجام می شوند و دستور های دسته به سرعت انتقال داده می شود . در سطح بازی های تک نفره هر یک از سفینه ها می توانند تا چهار سلاح را با خود حمل کنند ولی در سطح دو نفره به دو سلاح کاهش پیدا کرده است که از آسان شدن بازی و باگ جلوگیری شود .

از ایراداتی که به ساخت بازی می توان گرفت حرکت و برخورد سفینه در پایین صفحه و نابود شدن آن است و بد از آن هنگامی که سفینه دوباره زنده خواهد شد و بازی استارت می شود در خیلی از موارد در جای بدی بازی را شروع می کنید . یکی دیگر از مشکلات طراحی بازی مربوط به استفاده بیش از حد سلاح ها در صفحه است . کافی است با دو سلاح شلیک کنید و بازی را دو نفره شروع کنید . در صفحه بازی با ورود دشمنان دیگر جایی برای سوزن انداختن وجود نخواهد داشت .

مراحل بازی های 1993 Shenandoah به 14 دنیای مختلف تقسیم می شود که در هر کدام پانزده دنیای دیگر وجود دارد . تمام مراحل به خوبی طراحی شده اند و نوع سختی مرحله ها به گونه ای نیست که نتوان آن ها را رد کرد ولی صد درصد نیازمند داشتن توانایی در انجام گیم پلی بازی است . گذشتن از مرحله های مختلف نیاز به داشتن صبر و حوصله فراوان است و بعضی از قسمت های بازی چالش بر انگیز هستند پس انتظار داشته باشید بسیاری از مراحلی که شروع می کنید را در ابتدا واگذار کنید تا بازی را یاد بگیرید .

در مجموع می توان بازی 1993 Shenandoah را یک بازی نیمه نوستالژی نام گذاری کرد که گیم پلی روان و خوبی دارد و حس انجام بازی از قبل در ما وجود دارد . با شروع کردن اولین مراحل بازی کاملا انتظار این را داشته باشید که چند مرحله را گذراندید  و نمی دانید که چند ساعت است که بازی می کنید .

 

7.0

Good

  • گرافیک قدیمی خاطره انگیز
  • فضایی با شخصی سازی محیط
  • بازی کردن دو نفره

Bad

  • بعضی مشکلات مکانیکی بازی
  • موسیقی ضعیف