امروز با نقد و بررسی بازی رمان-کلیکی A Little Lily Princess در خدمت شما دوست داران بازی های ویدیویی در سایت Game Inja هستیم. بازی ژاپنی که اقتباسی از یک داستان انگلیسی قدیمی همراه با نقاشی های انیمه ای شده است و دارای پایان های متفاوتی است. امروز با بررسی تمام عناصر آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

مهمترین قسمت بازی که آن را از بقیه بازی های رمان-کلیکی جدا می کند قسمتی از بازی است که آن را به داشتن گیم پلی کمی متمایل می کند. در قسمتی که جدول برنامه ریزی بازی قرار داده شده است می توانید ببینید که بازی کارکتر های خودش را دسته بندی کرده است. با بالا بردن سطح توانایی هر بازیکن در بازی می توانید به داستان های جدیدی که آن شخصیت می تواند در بازی رقم بزند دسترسی داشته باشید. اما مشکل اصلی بازی در قسمت گیم پلی را باید در حالتی بدانیم که این افزایش قدرت ها در اصل تغییری در بازی ایجاد نمیکنند. همچنین مشکل دیگر این است که نمی دانید بالا بردن قدرت های هر شخصیت تا چه مقداری برای او مناسب است. هیچ راهنمایی در بازی قرار داده نشده است که بگوید برای دسترسی به قسمت دیگر رمان های شخصیتی مثل Yakri باید چه قابلیت از آن را به بالاترین حالت برسانیم. بازی از زمانی گیج کننده تر می شود که مشغول بالا بردن برخی از قابلیت های شخصیت ها می شوید ولی در اصل برای داستان های آن ها اصلا نیازی نبوده است که این مقدار وقت بگذارید و کارکتر ها را تقویت کنید که در نوع خودش امتیاز منفی در بازی A Little Lily Princess تلقی خواهد شد.

اگر به دنبال جمع کردن افتخارات و پر کردن چک باکس های سیو های مربوط به این بازی هستید شاید بتوان گفت که در کمتر از یک ساعت بتوانید بازی را انجام بدهید. ولی اگر بخواهید همه بازی را ریز به ریز جلو ببرید و همه داستان را مطالعه کنید تا حداکثر سه ساعت بازی می توانید طول بکشد. همچنین اگر می خواهید که افتخار کامل اصلی بازی را بدست آورید و آن را به کالشن خود اضافه کنید باید شش بار بازی را در شش حالت پایانی اش انجام دهید که این امر محقق شود. یکی از راه هایی که می توانید سرعت انجام بازی را افزایش دهید استفاده از سرعت دیالوگ در بازی است. طراحان بازی برای دیالوگ ها و نشان دادن متن ها دکمه ای را قرار داده اند که هم در هنگام نمایش دیالوگ و هم در تنظیمات بازی می توانید با استفاده از آن سرعت نمایش متن ها و دیالوگ ها و سکانس های بازی را افزایش دهید. این قابلیت کمک می کند که اگر خواننده سریع هستید و یا اصلا به متن ها اهمیتی نمی دهید و فقط می خواهید افتخارات بازی و یا رسیدن به پایان های بازی را کسب کنید از آن استفاده کنید. ولی در مجموع اگر از کسانی هستید که از داستان ها و رمان های تصویری لذت می برد و دوست دارید بازی را به طور دقیق انجام دهید شاید بتواند گفت نزدیک به 5 ساعت نوشته در بازی وجود دارد و با خواندن آنها می توانید دقیقا از تمام رمان و نوشته های بازی لذت ببرید.

یکی از ایراداتی که می توان به بازی A Little Lily Princess گرفت نداشتن انواع طراحی و دیزاین های محیطی در بازی است. این مشکل کمی پا به پا با داستان بازی همراه می شود. اینگونه برایتان شرح می دهیم که با بازی کردن بازی A Little Lily Princess شما در چند لوکیشن بیشتر قرار ندارید و اگر بازی های ژاپنی را در ژانر کلیکی-داستانی انجام داده باشید متوجه خواهید شد که طراحی محیط و شخصیت های بازی همزمان با طراحی های بک گراند مورد توجه هنرمندان و نقاش های دیجیتال قرار می گیرد. حال با اینکه صحنه های طراحی شده و محیط هایی که در آن شخصیت اصلی قرار دارند کیفیت خوبی را دارند ولی از لحاظ کمیت دچار مشکل هستند. یکی از ایراداتی که منجر به این مشکل شده است مربوط به نداشتن محیط های بیشتر در داستان بازی است.

وقتی رمان اصلی را در اختیار تیم توسعه دهنده قرار داده اند بر همان اساس طراحی ها انجام شده است و بیشتر از آن مکان هایی اصلا وجود ندارند که تیم طراحی بخواهد آن ها را به بازی اضافه کند. در نتیجه تمام توجه شما در طول انجام بازی به همین چند طراحی باز خواهد گشت و بعد از مدتی می تواند تصویر بازی را بسیار خسته کننده جلوه دهد و همچنین باعث می شود که توجه و نقد برای این طراحی ها بیش از حد معمول مورد هدف قرار گیرد و این طراحی ها را طراحی های مناسب و جذابی برای بازی A Little Lily Princess ندانیم ولی در حقیقت می توان گفت که در یک بازی معمولی این طراحی های استاندارد هستند و فقط تعداد کمتری را در بازی جای داده اند.

در مجموع بازی A Little Lily Princess یک بازی طولانی از لحاظ داستان و کم کیفیت از لحاظ تصویری است و ساخت آن به صورت جامع انجام نشده است. موسیقی های بازی نیز از تعداد کمی برخوردار هستند و می توان گفت در مجموع بازی های بهتری در همین ژانر را می توانید از استور تهیه کنید.

2.0

Good

  • داشتن گیم پلی در بازی کلیکی داستانی

Bad

  • کم بودن تعداد طراحی و نقاشی ها
  • داستان بیش از حد طولانی
  • مشکل در گیم پلی و جدول زمان بندی