این بازی که در سبک آموزشی،برای کودکانی است که هنوز به مدرسه نرفته اند و این بازی زمینه ای برای آموزش های آتی حاصل میکند.اسم این بازی نیز برای راحت تر بودن برای کودکان و گیج نشدن آنها در تلفظ کلمه school که به معنای مدرسه است از Sqool استفاده شده است.این برنامه آموزشی در ۵ فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر شد.این بازی هم اکنون برای پلتفرم نینتندو سوئیچ در دسترس است.در بازی از گردش به عنوان عامل یادگیری استفاده شده است.اصولا این گونه برنامه اتفاقا محتوای قابل بررسی هستند.این بازی در کشور آمریکا به قیمت دو دلار و نود و نه سنت فروخته میشود این در حالیست که در سایر کشور ها به صورت رایگان قابل دانلود است.
بازی به سبک مدرسه کودکان
این بازی که عموماً جنبه آموزشی ساخته شده است فاقد داستان است.بازی حول محور یک شخصیت آبی رنگ است که بسیار شبیه به خرس طراحی شده است و او خود را در بازی به اسم فُشرمین معرفی میکند.این خرس یا شخصیت در یک نقشه نسبتا بزرگ می چرخد و با کشف کردن برخی پدیده های علمی و طبیعی سعی میکند آن را به صورت یک بازی به کودکان آنسال دهد.در این بازی یا برنامه آموزشی اجازه نقاشی و طراحی با اشکال هندسی داده شده است و حتی در برنامه این امکان وجود دارد که با وارد کردن یک عکس در برنامه روی آن نقاشی کشید و حتی میتوان عکس را به صورت انیمیشنی نمایش داد و آن را با نقاشی کشیدن زیبا تر یا خنده دار کرد.
بازی از نظر گیم پلی خیلی سطحی و ساده کار شده به شکلی که حتی یک کودک که هیچ گونه تحصیلاتی نداشته است بدون کمک یک بزرگسال یا والدینش میتواند برنامه را اجرا و از محتوای آموزشی آن بهره ببرد. کودکان در این شرایط کرونایی که حتی آن هایی که مدارس را به به صورت مجازی دنبال میکنن نیز در خانه هستند و نمیتوانند به دلیل بیماری کرونا از گردش علمی بهره بگیرند.اما با این بازی هر کسی،چه افراد سالمند و چه کودکان و سایر گروه های سنی می توانند به صورت مجازی در یک گردش علمی و کاملا بی ضرر که حتی در برخی اوقات سودمند میز هست شرکت کنند.از چنین برنامه هایی بسیار زیاد و جود دارد ،اما انتخاب برنامه ای که با آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف سازگار یا هماهنگ باشد بسیار دشوار است.اما این برنامه به دلیل اینکه ذهن کودکان را فقط در بُعد علمی تقویت میکند و اطلاعات فرهنگ های دیگر را به خورد بچه ها نمیدهد بسیار عالی است.
امروزه استفاده از بازی های ویدیویی برای یاد دادن یکسری مباحث به کودکان روشی مناسب و خلاقانه حساب میشود، اما نباید فراموش کنیم که چنین بازی هایی نباید جنبه نقد کردن به عنوان یک گیم را داشته باشند زیرا گیمر ها بدنبال یک بازی چالش بر انگیز و سرگرم کننده هستند، نه یک بازی که رنگ آمیزی به آنها یاد دهد!
گرافیک بازی در مقایسه با اینکه بازی برای پلتفرم نینتندو سوئیچ است،نسبتا خوب است اما هیچ وقت به عنوان یک برنامه آموزشی با کیفیت بالا از آن یاد نمیشود،چون حتی بازی هایی که برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه میشوند از گرافیک و ساختار داخلی منسجم تری برخوردار اند تا این بازی.اما نقطه قوتی که باعث سنگینی این بازی با بازی هایی در همین سبک برای سیستم عامل اندروید میشود این است که بازی با فرهنگ کودک کاری ندارد و تنها هدف بازی ارتقا سطح علمی کودک است.اما در بازی های اندرویدی تنها هدف جنگ نرم است که قصد القا فرهنگ نه چندان کامل خود به سایر کشور های مصرف کننده بازی هستند.
موسیقی بازی هم چنگی به دل نمی زند چون بسیار پیش پا افتاده و در سطح درک و شعور یک کودک ساخته و پرداخته شده است،در چنین برنامه هایی موسیقی یکی از تاثیر گذار ترین المان های ماندگاری آموزش های علمی درون برنامه است.موسیقی در کودکان بسیار تاثیر گذار است به خصوص برای کودکان چون در کودکی مغز بسیار سریع تر یاد میگیرد و شنیده شدن چند باره موسیقی سبب مرور خاطرات آن موسیقی میشود و با این کار مطلب علمی دوباره و دوباره تکرار میشود تا اینکه در ذهن کودک ماندگار شود.یکی از نقاط ضعف سیستم آموزشی در ده های اخیر عدم مرور مطالب آموزشی و فراموش شدن آن ها در پی گذر زمان است.به نظر میرسد سازنده های بازی ایده بسیار هوشمندانه ای خرج کرده اند که برای هر گردش علمی یک موسیقی متفاوت طراحی کرده اند.