امروز با نقد و بررسی کامل این بازی در خدمت شما هستیم لطفا ما را تا پایان همراهی کنید.این بازی ابتدا در تاریخ ۹ اکتبر سال ۲۰۱۸ منتشر شد و هم اکنون برای پلتفرم های نینتندو سوئیچ،پلی استیشن ۴،ایکس باکس ۱ و کامپیوتر های شخصی در دسترس کاربران است. بازی در ابتدا بخش های کوتاهی از بازی در مرورگر ها مختلف قرار گرفت،با گذشت زمان و بهتر شدن جلوه های بصری بازی سر انجام بازی منتشر شد.بازی در سبک ماجراجویی،معمایی و پازل است،بازی های سبک ماجراجویی طرفداران خاص خود را دارد اما این بازی توانسته است ماجراجویی ها را با چاشنی معما به شکلی جدید و مدرن به نمایش بگذارد.بازی در سبک ۲بعدی ساخته شده اما با این حال به خوبی جذابیت های خود را حفظ کرده است.شاید در ابتدای بازی با دیدن گیم پلی بازی فکر کنید که بازی در سبک سکو بازی است اما باید بدانید که در بازی های این سبک گیمر تنها باید از سد موانع عبور کند و معما های پیچیده ای در مقابل او قرار ندارد.اما در سبک معمایی شما باید چندین عمل را با زمان بندی درست انجام دهید تا بتوانید از سد مرحله عبور کنید. بازی از نظر منتقدان توانست نمره بسیار عالی ۸۲ را برای خود کسب کند در ادامه نقاط قوت مورد توجه منتقدین را برای شما بیان میکنیم.اما نکته جالب تر اینجاست که همین بازی از نظر مخاطبان نمره ۸.۱ را برای خود به ارمغان آورده است.این نظر نزدیک منتقدان و مخاطبان نشان دهنده سادگی و درعین حال جالب بودن بازی است.قطعا این بازی را تهیه و آن را تجربه کنید.

داستان بازی بسیار جالب اما در عین حال ساده است،در ابتدای بازی یک پسر را مشاهده میکنیم که در حال مطالعه است که ناگهان لامپ اتاق او شروع به خاموش و روشن شدن میکند و بخشی از کاغذ دیواری کهنه از روی دیوار جدا میشود.در این نما سازندگان به هر حال خواسته یا ناخواسته مفهوم فقر را به تصویر کشیده اند.اتاق به رنگ تیره طراحی شده است که نشان دهنده ناراحتی و افسردگی محیط است که ریشه در همان فقر دارد این قسمت از بازی پر مفهوم ترین قسمت بازی است.استفاده از فضای تیره برای نشان دادن حالت شخصیت بازی عملی بسیار خلاقانه است و هوشمندی سازندگان بازی را نشان میدهد.همین رساندن حالت شخصیت با محیط بازی یکی از نکات مورد توجه منتقدان است.این کار بسیار حساس است و کمتر کسی دست به چنین عمل ریسکی دست میزند.اما سازندگان با پذیرفتن بازخورد های آن،این پروژه را عملی کردند که باعث موفقیت بیشتر بازی شد.به داستان باز می گردیم،پس از کم و زیاد شدن نور پسر به سراغ لامپ میرود و آن را سفت میکند تا شاید مشکلش حل شود،با انجام این گار برای مدتی لامپ درست کار میکند اما دوباره شروع به خاموش و روشن شدن میکند.پسر نیز دوباره همان عمل را تکرار میکند اما ناگهان لامپ می ترکد.لازم به ذکر است که این لامپ و عمل پسر بسیار پرمعنا و مفهومی است که در مقال نمی گنجد و ما به صورت سطحی آن را برای شما بیان میکنیم.قطع و وصل شدن لامپ نشان دهنده مشکلات در زندگی است و وقتی که پسر میخواست با تلاش اندک جلوی مشکل خود را بگیرد،در ابتدا موفق است اما دوباره همان مشکل با عظمتی بزرگ تر به سراغش می آید و او باز هم میخواست تا با روش اولیه جلوی مشکل را بگیرد اما دیدیم که مشکل بر او غلبه کرد.پس از آن دیدیم که دریچه ای در پس کاغذ دیواری مشاهده کرد این المان بازی استعاره ای از راه حل برای مشکلات بزرگ است.پسر با پیدا کردن چراغ قوه وارد دریچه میشود به امید اینکه از این مشکل رهایی یابد.در ادامه مسیر خود به نردبان بلند میرسد،یکی از بزرگترین نکات مفهومی بازی در این بخش است،پسر ابتدا یک سنگ را به داخل چاهی که نردبان در آن قرار دارد می اندازد تا ارتفاع آن را اندازه گیری کند،در اینجا اندازه گیری ارتفاع چاه همان اندازه بزرگیِ ریسکی است که پسر میخواهد انجام دهد اما پسر پشیمان میشود ولی ناگهان بر روی نردبان سقوط میکند و باید تا پایان ریسک خود را ادامه دهد.بازی از نظر مفهومی بسیار قابل بررسی است اما متاسفانه منابع و شرایط ما محدود است و بازی نیز خیلی طولانی است و بررسی جز به جز بازی امکان پذیر نیست اما تجربه آن بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود.

گیم پلی بازی بسیار ساده است و با المان های بازی در ارتباط است اما معما های بازی خیلی دشوار طراحی شده اند و موفق شدن در مراحل به یکباره امکان پذیر نیست و نیازمند آزمون و خطاست  سازنده ها بخش آموزشی گیم پلی را به این خاطر حذف کرده اند که گیمر نیز مثل شخصیت بازی نَدانَد که چگونه باید خود را از محیط عجیب بازی نجات دهد این بخش بازی نیز بسیار عالی و جذاب طراحی شده است.معما ها با عبور از مراحل دشوار تر میشوند این در حالی است که محیط بازی جذاب طراحی شده است و به هیچ وجه خسته کننده نمیشود.

گرافیک بازی نیز در حد قابل قبول است که این یعنی نه خیلی پر جزئیات و خفن طراحی شده است و نه آنقدر ساده که خسته کننده شود.در بازی از تاریکی برای نشان دادن تنهایی در مشکلات استفاده شده است و این مفهوم را بیان میکند که باید خود به تنهایی در مقابل سختی ها قد علم کنیم.

موسیقی کمتر به گوش میخورد اما صدا گذاری فوقالعاده است و جای خالی موسیقی را پر کرده است اما همان موسیقی خیلی ضعیف بازی نیز تاثیر خود را در واقعی نشان دادن حالات شخصیت بازی بیان کرده است.

حرف آخر:بازی بسیار پرمعنا و فلسفی ساخته شده است که شاید کمتر کسی بتواند از روی تصاویر آنها را درک کند.گیم پلی جذاب است و با معما های پیچیده جذاب تر هم شده است،تنوع محیطی و تنوع معما ها در طول مراحل بازی نیز قابل تامل است.گرافیک بازی در حد متوسط رو به بالاست اما گرافیک از لذت بازی کم نکرده است.صدا گذاری بسیار عالی انجام شده است و موسیقی ریز بازی نیز تاثیر خود را چاشنی کار کرده است.

7.0

Good

  • داستان مفهومی
  • گیم پلی جذاب
  • تنوع در مراحل
  • طراحی محیط عالی
  • استفاده از محیط برای بیان حالات شخصیت بازی

Bad

  • گرافیک متوسط
  • کم استفاده شدن از موسیقی
  • شخصیت پردازی کم