بازی IN-VERT یک عنوان به سبک نقش آفرینی است که شامل حل پازل های جزئی و چهار نبرد با باس فایت های متنوع است. هدف این است که با دور زدن موانع موجود در محیط به نقطه پایانی هر مرحله برسید.
بازی IN-VERT به طور کلی دارای پنج دنیای متفاوت و در کل 60 مرحله جذاب است. آخرین مرحله چهار دنیای اول بازی شامل مبارزات باس فایت های است که مبارزه با رباتی بسیار بزرگتر است. در گیم پلی بازی IN-VERT آیتم هایی شبیه به گوی وجود دارد که می توان آنها را جمع آوری کرد. آنها در خارج از مسیر شما در طول مراحل قرار گرفته اند و هنگام بازی بارها به طور تصادفی با آنها برخورد خواهید کرد. این آیتم های به طور کلی جنبه چالش برانگیز بودن دارند و در کل بی فایده هستند.
در گیم پلی بازی IN-VERT کنترل ها بسیار ساده طراحی شده اند. علاوه بر سادگی کنترل ها آنها نیز بسیار در عملکرد درست هستند. حتی یک بار امکان نداشت که بازیکن احساس کند بازی برای چندین شکست پیاپی مقصر است. بعضی از مراحل بازی می توانند به طور جدی چالش برانگیز بوده و منجر به ناامید شدن بازیکن شوند، اما خوشبختانه نقاط ذخیره سازی بازی به درستی قرار گرفته شده اند تا بازی خسته کننده بنظر نرسد.
کنترل ساده ی بازی مسئله ای است که شاید برای برخی جذاب باشد اما در نهایت این مسئله وجود دارد که این کنترل تنها شامل پرش و حرکت می شود و این مسئله بسیار خسته کننده است و بازیکن را از رمق می اندازد. و هیچ نکته یمثبتی برای این بازی محسوب نمی شود؛ چرا که هیچ خلاقیتی در این امر وجود ندارد.
بازی IN-VERT از لحاظ ظاهری دارای سبک هنری متوسط 8 بیتی است. با این حال رنگ های مورد استفاده برای هر یک از مراحل بازی و نحوه متناوب آنها هنگام تغییر ابعاد متغیر و متنوع است. طیف گسترده ای از رنگ های مورد استفاده، بازی را به صورت جدی جذاب نشان می دهد. در بین تصاویر موجود در جهان بازی انیمیشن های متنوع و جذابی در آن پخش می شوند تا نقاط محیط های خاص را به بازیکن نشان دهند.
بازی IN-VERT از لحاظ موسیقی از عملکرد خوبی برخوردار است. ژانر موسیقی مورد استفاده توسعه دهندگان همگام با آن نیست اما از نظر منطقی قابل احترام است با توجه به اینکه آن را با یک عنوان جالب لذت کننده می کند. موسیقی متن بازی در امتداد خطوط الکترونیک است و بازیکن را در حین انجام گیم پلی بازی در همه جا سرگرم می کند.
متاسفانه بازی IN-VERT از لحاظ داستانی که در مرکز قرار دارد عملکرد ضعیفی دارد. به طوری که هیچ توضیحی یا استدلال واقعی درباره آنچه منجر به شروع بازی شده است وجود ندارد. گیم پلی، کنترل ها، طراحی های تصویری و موسیقی متن بیشتر از آن است که برای طرح بدون روایات بازی طراحی شده است. این بازی متاسفانه از نظر محتوا و گیم پلی کمی کوتاه است و اگرچه 60 مرحله متنوع دارداما خیلی زود تمام می شوند.
بنابرا آنچه که پیش تر هم ذکر کردیم متاسفانه داستان بازی کمی نامفهوم و ناپخته است و این تنها ایراد بازی نیست مسئله ی دیگر این است که گیم پلی بازی نیز بسیار کوتاه است و همین امر این بازی را بسیار از چشم مخاطب می اندازد. چرا که هر بازیکن انتظار دارد با توجه به تصورات و انتظارات خودش به بازی بپردازد و بتواند یک بازی را با لذت و در یک زمان مناسب به پایان برساند.
گیم پلی بازی علاوه بر کوتاه بودن مشکل دیگری نیز دارد و آن این است که این بازی دارای یک سری مراحل تکراری می باشد که از الگوریتم های نسبتا تکراری ای هم نیز استفاده می کنند و همگی در یک محیط و با یک طراحی اندک متفاوت جریان دارند و این موضوع باعث می شود تا بازیکن نتواند روح خلاقیتی که باید در هر بازی وجود داشته باشد را با تمام وجود احساس کند.
به طور کلی بازی IN-VERT را نمی توان یک عنوان شعیف دانست زیرا می تواند برخی از چالش های جذابی را برای بازیکن ایجاد کند. اگرچه این بازی کوتاه است و شبیه به بسیاری از بازی های فلش است اما طیف گسترده ای از موانعی که بازی برای ارائه دارد گیم پلی سرگرم کننده ای برای بازیکن ایجاد می کند. اگر از طرفداران سبک بازی های نقش آفرینی و متفرقه هستید این بازی جذاب گزینه خوبی برای تجربه است.