آیا از بازی هایی با موتور Unity لذت می برید؟ باید بگوییم که هنوز هم از این موتور گرافیکی بازی سازی در سال 2021 استفاده می شود و یکی از معروف ترین محصولات امسال را که توسط تیم توسعه دهنده بازی Studio Koba توسط انتشارات بازی Team17  به نینتندو سویچ راه پیدا کرده است توسط همین موتور بازی سازی ساخته شده است. توسعه دهندگان بازی را Narita Boy نامیده اند و امروز ما با بررسی این بازی توسط تیم نقد Game Inja ابعاد ساخت و مسیر بازی را برای شما مخاطبان تشریح خواهیم کرد.

اگر خلاصه ای از Narita Boy را بخواهیم برای شما شرح کنیم باید آن را یک بازی با گرافیک جذاب افکت های زیبا و خاص دو بعدی و داستانی هیجان انگیز نامید که همگی این بازی را به عنوان یکی از بهترین بازی های نینتندو تا اینجای سال می شناسند. هر چند وقت یکبار بازی هایی از این دسته با سطح بسیار متفاوتی نسبت به بقیه رقیب ها منتشر می شود که حتی در گرافیک 2D می تواند به راحتی شرکت های رقیب را جا بگذارد. فقط کافی است زمان کوتاهی را در بازی بگذرانید و بعد از چند دقیقه مجذوب گرافیک و استایل هنری خاص بازی خواهید شد. در اینگونه مواقع این سوال پیش می آید که آیا شرکت های بزرگ توسعه بازی مانند تیم هفده فقط می توانند بازی های خارق العاده و خاص را تولید کنند؟ البته جواب این سوال را می توان به صورت مناسبی پاسخ داد. شرکت های مستقل برنامه نویسی و تولید بازی معمولا امکاناتی در حد این غول های بازی سازی در اختیار ندارند ولی چیزی که مسلم است شرکت های بزرگ بازی سازی بازی های بد بسیار کمتری نسبت به تیم های توسعه تازه وارد تولید می کنند و به دلیل داشتن تجربه و بودجه بهتر بازی های از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و بازدهی بالاتری دارند ولی در عوض شرکت های نوپا ایده های بسیار متنوعی دارند و تعداد بازی های بیشتر را نیز تولید می کنند ولی از آن تعداد بازی های زیاد تعداد کمی هستند که تمام عناصر سازنده ی بازی را به گونه ای مطلوب در بازی پیاده سازی خواهند کرد.

داستان بازی در Narita Boy کمی بیش از حد پیچیده شده ساخته اند. البته نه به صورتی که شما داستان را متوجه نشوید! بلکه آنقدر طولانی و بی ربط به بازی است که شاید شما هم قسمت های توضیح بازی را رد کرده تا بتوانید به بازی اصلی برسید. داستان اصلی درباره شخصی است که در یک بازی خاص کامپیوتری کشیده می شود و وارد دنیای دیجیتال خواهد شد در نتیجه بازی در دنیای یک بازی ویدیویی انجام خواهد گرفت. همچنین با ورود به بازی در اصل شما به دنبال حافظه طراح بازی هستید. طراح بازی هیچ خاطره ای از خودش ندارد و شما با رد کردن مراحل مختلف هر دفعه قسمتی از حافظه او را می بینید که از کودکی تا زمان حال به شما ارائه داده می شود. قدرت نویسندگی داستان بازی در این خاطرات بازی خودش را نشان خواهد داد و یکی از نقاط قوت این بازی محسوب می شوند و شما را با اعتیاد هرچه بیشتر بعد از باز شدن اولین خاطره به پای بازی می نشاند و شما با تمام تلاش سعی خواهید که بقیه حافظه را بدست بیاورید. نکته زیرکانه در داستان نویسی احساسی بازی Narita Boy به آنجایی بر می گردد که خاطرات و جملات از دست رفته گاهی در زندگی واقعی و گاهی در زندگی کامپیوتری و بازی به یکدیگر می پیوندد.

در هنگام گیم پلی و مبارزات به راحتی می توان گفت که اسکرین شات های بازی حق مطلب را ادا نخواهند کرد و با بازی کردن آن حس خوب طراحی انیمیشن و افکت های تصویری آن واقعا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. رنگ ها و انجام اعمال حمله بسیار خوب و منسجم طراحی شده است و در زمانی که یک دشمن را نابود می سازید حس راضی کننده ای به چشم ها می دهد. البته ایرادی که می توان به این بخش گرفت کمبود حرکات رزمی در بازی است. مخصوصا حرکات ترکیبی و از ابتدای بازی تا انتهای آن تقریبا با همان مهارت های ابتدایی باید کار را پیش ببرید که کمی بازی را خسته کننده و یکنواخت می کند. البته نوع حمله در بازی به صورت هوشمند تعبیه شده است به این گونه که هنگام مقابله با بعضی از دشمنان خاص که سپر دفاعی خاصی دارند شما باید از ابزار مختلفی برای شکست دادن آنها استفاده کنید. البته با اینکه انواع مختلف دشمنان برای نابود سازی برای شما ساخته شده است ولی نقد اصلی به جایی باز می گردد که این دشمنان بسیار ساده و آسان شکست می خورند و انجام بازی را چالش برانگیز نخواهند کرد.

یکی از نقاط قوتی که بازی Narita Boy برای گیمرها به ارمغان می آورد تنوع در انجام انواع مراحل بازی ها است. بعد از شروع بازی و جنگیدن با تعدادی از دشمنان شما هم در بعضی موارد خود را برای گذراندن مرحله ها بر روی فلاپی خواهید دید که با کمک آن مشغول اسکی کردن هستید و یا تبدیل به رباتی غول آسا می شوید و همه را در راه خود نابود میسازید. از این دسته تنوع در بازی کم نیست و نشان دهنده این است که تیم طراحی مراحل در این قسمت بازی حسابی وقت گذاشته اند تا تجربه گیم پلی خوبی را برای گیمر فراهم سازند.

از لحاظ طراحی هنری و گرافیکی بازی به جرات می توان گفت که Narita Boy یک بازی بسیار خاص است. نمونه ای از ساخت تصویری و استایل هنری به کار گرفته شده را در کمتری بازی می توان پیدا کرد. یکی از نکات جالب طراحی باز قرار گرفتن کل بازی در یک تلویزیون لامپی است که در طول بازی در خیلی از مواقع پرش های تصویر و تراک های مختلف بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود که محیط بازی را بسیار جذاب کرده است.

در کل می توان گفت Narita Boy هزاران دلیل را در خود دارد که شما را ترغیب به بازی کردن کند. از استایل زیبای گرافیکی گرفته تا داستان نویسی خوب و همراهی داستان با گرافیک صحنه ی بازی همینطور صداپردازی بسیار به موقع و SFX های جذاب و همگام بدون تاخیر در بازی هر بازیکنی را وسوسه می کند.

8.5

Good

  • گرافیک بسیار خاص و هنری
  • طراحی محیط بازی درراستای داستان بازی
  • داستان پردازی قوی شامل دیالوگ های عالی
  • موسیقی متن و SFX ها با کیفیت

Bad

  • سخت شدن بازی در بعضی از مراحل بدون دلیل