یکی از بازی های شوتری که به صورت indie در سال 2021 منتشر شده است و توجه خیلی از گیمر ها را به خود جلب کرده است بازی Radio Viscera می باشد. بازی با قیمت 7.99 دلار در استور استیم قابل دریافت از و امروز با نقد و بررسی آن در سایت Game Inja به همه جوانب و عناصر سازنده این بازی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
داستان بازی Radio Viscera را می توانیم هم گیج کننده بنامیم و هم سنگین. شخصیت اصلی بازی که اصلا توسعه دهندگان به او نامی نداده اند در یک کارخانه ای کار می کند که به صورت بی رحمانه ای از او بردگی می کشند. او مراحل مختلفی را طی می کند تا زمانی که به این موضوع پی می برد که افراد نباید این گونه زندگی کنند و خلاف همکارانش به این وضع اعتراض می کند. در نتیجه سیستم طراحی شده او را به عنوان خطا کار می شناسد و در مسیر خاصی قرار می دهد تا بتوانند او را دوباره به کار برگردانند.
اما شخص اول بازی که نقش ویلن و منفی بازی است از او درخواست می کند تا خودکشی کند و او از این درخواست سرباز زده و تصمیم می گیرد بر علیه این سیستم و نظام کارخانه ای شورش کند. البته فکر نکنید که اگر بازی را انجام دهید داستان بازی را بهتر از آنچه که ما برای شما به عنوان خلاصه نوشتیم متوجه خواهید شد زیرا در بازی دیالوگ هایی که بین کارکتر ها رد و بدل می شوند و تصاویری که به عنوان داستان بازی از Radio Viscera دریافت می کنیم همگی به گونه ای مبهم و درهم هستند که درک بازی را بسیار سخت می کند.
یکی از مشکلات بازی Radio Viscera این است که قبل از شروع هر مرحله داستانی به ما می گویند که اصلا ربطی به آنچه در درون بازی از آن انتظار داریم ندارد و بیشتر بازی را با گیم پلی ای سر خواهید کرد که فقط مکانیکی جدا از آنچه بازی Radio Viscera را تشکیل می دهد دارد که باعث می شود در میانه راه انجام بازی از آن دلسرد شوید.
اما گیم پلی بازی را می توان متوسط رو به بالا دانست. شما در هنگام انجام بازی مسیر حرکت خودتان را با دوربین بازی که در گوشه قرار دارد و نقشه بازی را در پرسپکتیو می برد انجام می دهید. البته یک طراحی فوق العاده در موتور بازی انجام شده است و آن هم مربوط به خاصیت دیدن پشت دیوار است. در هنگام انجام بازی شما از در های مختلفی رد می شوید و خیلی از دیوار ها اصلا معلوم نیست که پشتشان چیست. در نتیجه کد نویسی بازی به گونه ای انجام شده است که هرگاه در بازی نتوانید قسمتی را ببینید دوربین بازی به صورت خودکار می چرخد و و با تکان هایی مسیر را برای شما واضح تر نشان می دهد که باعث شده بازی Radio Viscera بسیار حرفه و خوب به نظر برسد.
برای انجام بازی سلاحی در اختیار شخص اول بازی قرار دارد که در اصل با آن شلیک نمی کند ولی هوای شدیدی خارج می کند که می تواند دشمنانش را به جلو پرتاب کند و از سر راهش خارج سازد. همچنین قدرت این سلاح به قدر نیز هست که می تواند دیوار ها را نیز تخریب کند تا از آنها عبور کنید.
اما هر چقدر از استایل و گرافیک بازی Radio Viscera بگوییم کم گفتیم. معمولا بازی های سه بعدی ماجراجویی که به اینگونه منتشر می شوند با خلاصه ترین جزییات گرافیکی ساخته می شوند ولی تصویری که از Radio Viscera می گیریم واقع جذاب و شگفت انگیز است. تمام مراحل بازی و خانه های آن به صورت بسیار جذاب با آیتم های مختلفی پوشانده شده است و چون هر قسمت مانند یک سالن می باشد نورپردازی خودش را دارد و تمام اشیا سایه های خودشان را که این به جذابیت دیداری بازی اضافه کرده است.
در مجموع بازی Radio Viscera را باید از آن دسته بازی هایی دانست که استودیوی طراح آن با قدرت تمام بر روی ساخت یک بازی گرافیکی کار کرده اندو باید گفت اگر ضعف های داستانی بازی را مد نظر نگیریم بازی Radio Viscera را باید یکی از گیم های رده بالای گرافیکی با گیم پلی بسیار خوب معرفی کرد که اگر طرفدار این ژانر از بازی ها هستید انجام آن را به شما پیشنهاد خواهیم داد.