Sword Art Online یک مانگا و انیمه ژاپنی است که در بین بازی های VRMMOs سبک جای می گیرد. با استفاده از اشکال مختلف فن آوری، شخصیت های SAO قادر به بازی، جنگیدن هستند و توسط برخی از ظرافت های فنی، حتی جان خود را در مرزهای دنیای مجازی از دست می دهند. اصلی ترین حالت داستان بازی مربوط به تعدادی از افراد است که وارد می شوند و از طریق ماشینکاری خالق SAO قادر نیستند بدون مردن از آنجا بیرون آیند.

Sword Art Online: Fatal Bullet در یکی از این دنیاهای مجازی اتفاق می افتد، بازی ای به نام Gun Gale Online شروع می شود و تقریباً کل شخصیت های مانگا و انیمه را به عنوان NPC و اعضای این بازی معرفی می کند. بازیکن زمانی می تواند شخصیت خود را ایجاد می کند که از طرف یکی از دوستان واقعی خود دعوت به بازی GGO شده است. به عنوان بازیکن جدید که وارد دنیای مجازی جدید بازی می شوید سپس بلافاصله دوستتان Kureha شما را به مسابقات دعوت می کند.

بازی Sword Art Online: Fatal Bullet پر از شخصیت هایی است که یک بازی را می شناسند و می دانند که آنها یک بازی را انجام می دهند و آنها نمی خواهند شما نیز آن را فراموش کنید. هر وقت با کسی گفتگو می کنید هیچ گونه نقش بازی کردنی در آنها وجود ندارد آنها فقط با شما صحبت می کنند مانند اینکه شما شخصی هستید که فقط در MMO بازی می کنید

تنها استثناء عدم وجود بازی Fatal Bullet با Rei هوش مصنوعی ArFA-sys است که شما در پنج دقیقه اول آن پیدا می کنید. به عنوان استفاده از یک هوش مصنوعی، ریی برخلاف اکثر کاراکتر هایی که با آنها تعامل دارید بازیکنی در پشت سر خود ندارد. تلاش شما این است که قطعات مفقود او را جمع کنید بنابراین وی در نهایت می تواند به شما کمک کند تا وارد سیاه چال نهایی شوید. نام آن SBC Flugel است که یک سفینه فضایی است که توسط مادر او کنترل می شود.

بنابراین بدون توجه به دنیای بازی و هیچ شخصیتی بدون سرمایه گذاری، کریس هانسن آماده نیست با یک دوربین از پشت پرده های کشیده شده چیزی را به نمایش بگذازد تنها چیز واقعی Sword Art Online: Fatal Bullet که بسیارخوب اجرا شده استسبک تیراندازی آن است که همانطور که از نام Gun Gale Online پیداست GGO سلاحی متمرکز بر اسلحه جهان SAO است. همه چیز در این بازی براساس سطح عملکرد بازیکن است. توانایی شما در استفاده از تفنگ ها، سلاح های حمله، جمع آوری اسلحه و موشک انداز ها همگی به یک ترکیب سالم از قدرت و مهارت شما بستگی دارد. توانایی های دیگر مانند سرعت دویدن، سلامتی و شانس در تأمین چیزهایی مانند هدف گیری خوب و سلامتی متمرکز شده است. دستاوردهای وضعیت همچنین تعیین می کند که از چه مهارت هایی می توانید استفاده کنید بنابراین اگر می خواهید مسیر راحت تری پیش رو داشته باشید می توانید نقاط زیادی را در Intelligence جمع کنید.

سیستم امکان سفارشی سازی بازی Sword Art Online: Fatal Bullet بیشتر از آنچه را که در ابتدا انتظار داشته باشید فراهم می کند و در واقع به شما امکان می دهد با انتخاب شخصیت های متعارف را به عنوان اعضای گروه خود هماهنگ کنید. هر یک از سلاح های مختلف نیز می توانند مهارت های مختلفی را ایجاد کند. از آنجا که شما فقط برای باز کردن یک مهارت باید آن را به صورت امتیاز های مهارت پرداخت کنید. این امر می تواند زمانی که دوستانتان را برای انجام مأموریت های مشارکتی همراه می کنید گسترش یابد. در حالی که افراد می توانند براساس سلاح هایی که حمل می کنید برای رویداد های مختلف برنامه ریزی کنند. شما فقط می توانید در طول سناریوی جنگی بین دو سلاحی که به آن مجهز هستید از تعویض خود استفاده کنید.

متأسفانه در بازی Sword Art Online: Fatal Bullet سفارشی سازی در جهان محروم آن هدر می رود. جهان بازی به طئور کلی بین یک ابر جهان و چند سیاه چال تقسیم می شود. ماجراجویی در GGO به معنای راه رفتن در یک مکان و تماشای کردن دشمنان دیجیتالی است. شما باید به دشمنان تیراندازی کنید و به سمت مکان بعدی بروید. بازی به صورت اول شخص گیم پلی اش اجرا می شود همچنین این بازی دارای یک سیستم هدفگذاری خودکار بسیار مفید است که مانند اسلحه هوشمند بیگانگان است. در Sword Art Online: Fatal Bullet اکثر دشمنان حداقل یک نقطه ضعف دارند و اگرچه آنها به خوبی طراحی شده اند اما دشمنان بسیار کمی از نظر تنوع در این بازی وجود دارد. هرچند که در سیاه چال سوم  همه نوع دشمن را مشاهده خواهید کرد. تا زمانی که شما از طریق SBC Flugel راه خود را طی می کنید حتی حمله های غافلگیرانه توسط روبات های غول پیکر نیز انجام می شود که موجب آزار داادن بیشتر شما می شوند و تهدید واقعی هستند. باس فایت های بازی نیز از انواع دشمنان هستند که فقط با نقاط ضربه و توانایی های حرکتی قدرتمند تر شده اند که هدف گیری خود را در حد یک خدای واقعی نیرو می بخشند.

متاسفانه در Sword Art Online: Fatal Bullet عدم وجود دشمنان و مکانهای جالب توجه با یکدیگر مطابقت دارند. گیم پلی بازی دلیلی برای مراقبت از شهرهای بمب گذاری شده در روبات ها را اگر به شما می داد ممکن بود بخواهید به راحتی از جزئیات محیط بازی بگذرید و آنها را نادده بگیرید اما به معنای واقعی کلمه هیچ اشاره ای به این موضوع وجود ندارد.

در محدوده انیمه Sword Art Online شخصیت های گسترده آن احساس زنده ترشدن را دارند. با توجه به داستان واقعی آن و بازیکنان جمع می شوند و تمام آن را انجام می دهند. حداقل عنوان Gun Gale Online می توانست دنیایی باشد که ارزش اکتشاف آن را دارد. اما متاسفانه Sword Art Online: Fatal Bullet چیزی را برای نگه داشتن شما ارائه نمی دهد اما آزادانه بیشتر از حد کافی برای شما لحظاتی رقم می زند تا هرچقدر که می خواهید زمانی را برای انجام دوباره آن داشته باشید.

7.0

Good

  • گیم پلی مهیج و سرگرم کننده
  • داستان نه چندان جذاب
  • شخصیت پردازی خوب

Bad

  • موسیقی متن ضعیف
  • تکراری بودن طراحی برخی دشمنان
  • باگ های ریز در عملکد فنی بازی