فاجعه هسته ای چرنوبیل حادثه تکان دهنده بزرگی بود که تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد و نگاه بسیاری را به موضوع انرژی هسته ای معطوف کرد. من به عنوان فردی با پیشینه مهندسی و علاقه گذرا به تولید برق، مستندهای زیادی در رابطه با داستان های پیرامون آن دیده ام. به همین دلیل به هر چیزی که به نوعی با واقعه چرنوبیل مرتبط است، علاقه خاصی دارم و وقتی در فروشگاه استیم، بازی Chornobyl Liquidators را مشاهده کردم، واقعا از صمیم قلب خوشحال شدم.

این یک بازی مستقل فوق العاده است که از شاهکارهای قهرمانانه خدمه مدیریت بلایای طبیعی الهام گرفته است و یک طرح داستانی مملو از دسیسه ها و داستان های شخصی که با یک داستان تاریخی دقیق ترکیب شده است را روایت می کند. نتیجه یک بازی جذاب و جسورانه است که شما را در موقعیت های بسیار سخت قرار می دهد. این بازی یک شبیه سازی همه جانبه چرنوبیل و پریپیات پس از فاجعه است که بر اساس حادثه هسته ای واقعی 1986 ساخته شده است. اما بر خلاف بسیاری از همتایان خود، هیچ هیولا یا جهش یافته تحت تابش ندارد. فقط شما، خدمه و سربازانی هستید که در پشت صحنه حضور دارند. با نقد و بررسی این بازی در وب سایت Game Inja با ما همراه باشید.

اگرچه باید صادقانه بگویم، با وجود اینکه این بازی چقدر خوب است، گیم پلی آن برای همه جذاب نیست. Chornobyl Liquidators در اصل همان بازی House Flipper است، اما حدود نیمی از تنوع آن را با افزودن یک داستان، رد و بدل می کند. این بدان معناست که ممکن است حدود نیمی از مخاطبان احتمالی خود را برای جذب بازیکنی که ممکن است حتی متوجه آن نشود، از دست بدهد. علاوه بر این، بازی با مقدار مشابه چالش برانگیزی از باگ ها و مشکلاتی همراه است که ممکن است روی تجربه شما تأثیر می گذارد. حتی هر از گاهی نظارت آشکاری بر طراحی وجود دارد، مانند اینکه اجازه می‌دهید در زمانی که تشعشعات شما را می‌کشد، با NPC‌ها صحبت کنید. حتی صداپیشگی بسیار ناخوشایند نیز مانع آن شده است.

داستان Chornobyl Liquidators با درگیری‌های سیاسی متعدد در طول یک فاجعه هسته‌ای، داستانی جذاب از بقا، خانواده، دوستی و تصمیم‌های بزرگ همراه است. اما در حالی که تماشای حرکت شخصیت شما در چرنوبیل و Pripyat پس از فاجعه یک لذت مطلق است، آشکار شدن زندگی همراهان و خانواده‌هایشان در حالی که با شما زنده می‌مانند نیز بسیار ارزشمند است.

در اصل، شما بخشی از خدمه پاکسازی هستید و مجموعه تجهیزات شما شامل مواردی است که اساساً شامل یک برس غول پیکر، یک اسکوپ، یک قوطی اسپری و یک پرتوسنج می شود. آنها در بازی به نام های مختلفی خوانده می شوند، اما اساسا کاربرد یکسانی دارند. چیزی که در مورد بازی فوق‌العاده است این است که این ابزارها در یک منظره رادیواکتیو چقدر همه کاره هستند. نه تنها می توانید از آنها برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنید، بلکه می توانید از آنها برای باز کردن مسیرهای جدید در مواقع ضروری استفاده کنید.

در حالی که تجهیزات شما مهمات بی‌نهایت دارند، اما نمی‌توان همین را در مورد وضعیت آماری شما گفت. در طول بازی، شما باید سطح سلامت، استقامت، استرس و تشعشع خود را مدیریت کنید و این آمار به طور پیچیده ای با یکدیگر مرتبط هستند. به عنوان مثال، دریافت دوز مقدار مشخصی از پرتوها باعث کاهش سلامتی شما می شود. در همین حال، با سلامتی به اندازه کافی پایین، سطح استرس شما به تدریج بدتر می شود.

برای زنده ماندن از پیامدهای رادیواکتیو فاجعه هسته‌ای، در حین انجام وظایفی که به شما محول می شوند، باید به دنبال منابع مورد نیاز نیز بگردید. شما همچنین باید با سایر شخصیت هایی که با آنها ملاقات می کنید، ارتباط قوی برقرار کنید تا از این طریق بتوانید برخی وسایل لازم را تهیه نمایید. از لحاظ گیم پلی، تنوع شگفت انگیزی در تعداد کارهایی که Chornobyl Liquidators ارائه می کند، وجود دارد. اینها دقیقاً همان چیزهایی هستند که من آنها را تحسین می کنم، مانند آتش‌سوزی، سازماندهی تخلیه، پاک‌سازی مناطق و غیره. این بسیار سرگرم کننده است و فقط از کنترل های گهگاهی که پاسخگو نیستند و زمخت رنج می برد.

Chornobyl Liquidators داستان‌سرایی‌های زیست‌محیطی تلخ زیادی دارد که به اندازه کافی عواقب یک فاجعه هسته‌ای را تجسم می‌کند. وظایف شما در آن زمان‌های پر دردسر به‌طور شگفت‌انگیزی با انیمیشن های جذاب همراه هستند که کل تجربه را بسیار جذاب می‌کند. متأسفانه، باگ‌های گرافیکی زیادی نیز وجود دارند که اگرچه گاهی اوقات خنده‌دار هستند، اما می‌توانند بازی را کاملاً خراب کرده و شما را مجبور به شروع مجدد بازی کنند.

صدای محیطی نیز، بازی را بسیار لذت بخش می کند و وقتی با جلوه های صوتی ترکیب شود، به راحتی می تواند حال و هوای مناسب برای هر ماموریتی را القا کند. از طرف دیگر، نمی توان همین را برای صداپیشگی گفت. بسیاری از دیالوگ ها به نظر می رسد که آنها فقط از روی یک فیلمنامه خوانده می شوند. قابلیت پخش مجدد بازی نیز با این نحوه روایت داستان آن بسیار پایین است. در حالی که، مطمئنا، گیم‌پلی دارای تنوع زیادی است و هر ماموریتی که روشی را مشخص نمی‌کند، می‌تواند به روش‌های متفاوتی انجام شود، اما واقعاً جذابیتی مشابه امتحان مجموعه‌ای از انتخاب‌های متفاوت برای بازی‌های بعدی ندارد.

به طور کلی، Chornobyl Liquidators یک بازی خوب و مناسب است که از تلاش‌های عظیم خدمه مدیریت بلایا در بلایای هسته‌ای تقلید می‌کند. همچنین در یک تصویر بسیار واقع گرایانه از توطئه های سیاسی که با چنین حوادث بزرگی همراه است ترکیب می شود. در حالی که اشکالات متعدد و صداگذاری وحشتناک به شدت مانع موفقیت آن شده است، هنوز ارزش امتحان کردن را دارد. این یکی از بهترین بازی‌های با محوریت چرنوبیل در حال حاضر است که اگر به این موضوع علاقه دارید، به بازی فرصت دهید.

7.5

Good

  • از آزادی نسب خوبی در نحوه روایت داستان استفاده می کند
  • داستان سرایی محیط محور جذاب
  • ساختار گیم پلی ساده و صریحی دارد

Bad

  • وجود انبوهی از مشکلات متعدد
  • رفتار NPCها واقعا عجیب و غریب است
  • کنترل های دست و پا گیر و نامناسب

Comments

No Comments

Leave a Reply