رمان های تصویری بستر بسیار مناسبی را برای سازندگان شرقی و ژاپنی بازی ها فراهم کرده اند، در طول این سال ها یک امر مشخص بوده و آن هم اینکه سازندگان ژاپنی بیش از پیش برای به تصویر کشیدن انیمه های شان در عناوین ویدیویی علاقه دارند، در واقع شاید بتوان گفت که بیش 80 درصد عناوین تولید شده این استودیو ها جلوه های گرافیکی شبیه به انیمه های ژاپنی داشته و حتی این عناوین برای استفاده بهتر از این جلوه ها به سمت داستان پردازی و کات سین های بیشتر نیز کشیده میشدند، با این اوصاف و با ظهور سبک رمان های تصویری بستر بسیار خوبی برای این سازندگان فراهم شد تا انیمه یا مانگا های خودشان را به شکلی بهتر و کامل تر وارد دنیای ویدیو گیم کنند، در واقع این سبک مستقیما با جلوه های تصویری و داستان سر و کار دارد، و این امر مساوی است با محبوبیت در میان استودیو های شرقی، عنوان Dating Life: Miley X Emily یک عنوان شرقی در سبک رمان های تصویری و بر پایه ی انیمه های ژاپنی میباشد که شما را در یک داستان با چندین پایان قرار خواهد داد. در واقع بازی یک انیمه با قابلیت انتخاب دیالوگ و تصمیم ها میباشد و برای دوست داران این سبک از انیمیشن ها مورد قبول واقع خواهد شد.
بررسی شده در کنسول Nintendo Switch Lite , منتشر شده در 2019 برای رایانه های شخصی و 2021 برای کسنول های Nintendo Switch و Playstation 5
شما در قالب مایلی بازی را شروع خواهید کرد، دختری که چندان وضع روحی مناسبی ندارد، بعد از اینکه برای مهمانی که دوستان مدرسه سابقش ترتیب داده بودند دعوت نمیشود، تصمیم به تغییر در زندگی اش میگیرد، مایلی اقدام به مهاجرت کرده و به شهر ساحلی که آرزوی زندگی در آنجا را داشته مهاجرت میکند، اما این امر هم چندان موثر نخواهد بود و همچنان مایلی در اوضاع روحی قابل قبولی به سر نمیبرد، او احساس تنهایی زیادی میکند و تصمیم میگیرد در یک سایت دوستیابی عضو شود.
داستان پردازی چندان پیچیده نخواهد بود، در واقع بازی شما را با یک داستان پر پیچ و خم درگیر خود نخواهد کرد، بلکه با یک روند روتین سعی در سرگرم کردن شما خواهد داشت، البته تا حد زیادی نیز موفق نخواهد شد، عناوینی که در این سبک منتشر شده و پایان بندی های مختلفی را نیز در بر میگیرند باید بتوانند کشش لازم را برای دیدن و پیدا کردن پایان های مختلف به مخاطب بدهند، این در حالی است که بازی از اواسط روند داستانی اش احساس تکراری بودن خواهد کرد، این را نمیتوان انکار کرد که تاثیر تصمیمات بر روی پایان های بازی به خوبی جای گرفته اما بازی چندان دلیل خاص را برای انجام اینکار به شما نخواهد داد و همین امر نیز مشکل اصلی بازی است.
پایان بندی ها بسیار متفاوت هستند، هر کدام از آن ها ممکن است تفاوت های بسیاری را با دیگر پایان بازی داشته باشند، در بازی سیستم تاثیر حالات وجود ندارد، اما هنوز هم تاثیر تصمیم ها به خوبی بر روی داستان مشخص است، در واقع رفتار شما تاثیر مستقیمی بر روی افراد مختلف نخواهد داشت، اما تصمیمات شما به درستی در بازی تاثیر گذار خواهند بود، با این اوصاف گیم پلی بازی مانند تمامی عناوین دیگر این ژانر محدود میشود به انتخاب دیالوگ ها و همچنین تاثیر تصمیمات شما بر روی داستان، این امر پوشیده نیست که سازندگان سعی دارند تا با استفاده از ایده های داستان پردازی و سبک های گرافیکی عنوان خودشان مخاطب را جذب بازی کنند اما بهتر بود تا مقداری هم بر روی روند داستانی بازی وقت گذاشته و مانند بیشتر عناوین این سبک المان تاثیر رفتار را در بازی خود قرار میدادند.
عنوان Dating Life: Miley X Emily را نمیتوان صرفا یک بازی بد معرفی کرد، بلکه شاید المان های درون آن در برخی اوقات بسیار خوب و قابل قبول باشند و بهتر است بازی را یک عنوان ناقص نام گذاشت، جلوه های تصویری بازی از همان قاعده های اصلی انیمه ها بهره خواهند برد و در بیشتر اوقات خوب و قابل قبول هستند، البته برای دوست داران این سبک از انیمه ها، همچنین تاثیر تصمیمات در بازی و پایان ها بسیار خوب خواهد بود اما روند داستان پردازی در بازی چندان خوب و قابل قبول نیست، با این اوصاف بازی میتواند برای علاقه مندان به سبک دوستیابی یا انیمه های ژاپنی قابل قبول محسوب شود.