سونی باور دارد که به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، توسط مایکروسافت، عنوان Call of Duty می‌تواند باعث روی آوردن کاربران به ایکس باکس شود.

 

سونی در پاسخ رسمی به سوالات نهاد نظارتی (رگولاتوری) برزیل به این مورد اشاره کرد؛ این نهاد نظارتی مانند خیلی از نواحی دیگر، در حال بررسی این قرارداد پیشنهادی جهت تأیید آن است.

در کنار پاسخ‌های چندین شرکت دیگر از قبیل یوبیسافت (Ubisoft)، آمازون (Amazon) و گوگل، پاسخ‌های صورت گرفته توسط شرکت سونی به تعدادی از سوالات در رابطه با پیشنهاد خرید مذکور، به صورت کامل توسط دولت برزیل منتشر شده است.

پاسخ سونی، بیشتر روی وضعیت فعلی بازی‌های AAA تمرکز دارد. اگرچه، بخش زیادی از اظهارات این شرکت، اشاره به اهمیت Call of Duty برای شرکت پلی استیشن دارد، فرنچایزی که به گفتۀ آن‌ها روی «انتخاب کنسول کاربران تأثیرگذار است.»

سونی در پاسخ به سوالات، Call of Duty را «یک بازی اساسی می‌داند: یک بلاک باستر، یک بازی AAA که رقیبی ندارد.»

این شرکت در همین راستا اذعان کرد:

طبق یک مطالعۀ صورت گرفته در سال 2019، اهمیت سری Call of Duty برای صنعت سرگرمی، به طور کلی، غیرقابل توصیف است. این برند، تنها آی‌پی بازی‌های ویدیویی بوده که توانسته با ملحق شدن به غول‌های صنعت سرگرمی از جمله Star Wars ،Game of Thrones ،Harry Potter و Lord of the Rings وارد لیست 10 برند برتر کل این صنعت میان طرفداران شود.

Call of Duty چنان محبوبیتی دارد که روی انتخاب کنسول طرفداران تأثیرگذار است و شبکۀ کاربران وفادار آن، چنان ریشه دوانده است که حتی اگر رقیبی، بودجه کافی برای ساخت محصولی مشابه را داشته باشد، قادر به رقابت با آن نخواهد بود.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply