یک کاربر ردیت با نام Gpro2005 زمانی که در صفحه پشتیبانی ایکس باکس در حال جستجوی اخبار فروشگاه Xbox 360 بود، با پیام بسته شدن این فروشگاه مواجه می‌شود.

متن کامل این خبر بدین شرح است:

فروشگاه Xbox 360 در سال آینده بسته خواهد شد. بنابرین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا ماه می 2023 نسبت به خرید هر بازd یا بسته‌های الحاقی آن اقدام نمایید.

با کلیک روی این خبر، کاربران به صفحه‌ی خبری مبنی بر حذف چند عنوان دیجیتالی Xbox 360 که مایکروسافت مدتی پیش وعده آن را داده بود، هدایت می‌شوند. داغ شدن این موضوع در شبکه‌های اجتماعی واکنش بری آدامز (Bree Adams)، مدیر بازاریابی بین‌المللی ایکس باکس، را به دنبال داشت:

این پیام به اشتباه منتشر شده است و فروشگاه Xbox 360 در ماه می 2023 بسته نخواهد شد. به عنوان یادآوری باید به این موضوع اشاره کنم که چند بازی به همراه اضافات و محتوای درون بازی آن‌ها، از تاریخ 7 فوریه 2023 دیگر از طریق فروشگاه Xbox 360 در دسترس نخواهند بود.

هفته گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد، چند عنوان به همراه بسته‌های الحاقی آن‌ها در ماه جاری از فروشگاه Xbox 360 حذف خواهند شد. بازی‌هایی که قرار است از این فروشگاه حذف شوند عبارتند از: Assassin’s Creed، Call of Duty، Dark Souls، Far Cry، Left 4 Dead، Mass Effect، Prince of Persia، Skate، Splinter Cell و Witcher.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که خریداران عناوین حذف شده، از طریق تاریخچه دانلود Xbox 360 می‌توانند نسبت به دانلود مجدد بازی‌های خود اقدام نمایند. همچنین موارد فوق تنها از فروشگاه Xbox 360 حذف می‌شوند و در فروشگاه‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس همچنان در دسترس خواهند بود.

با در نظر گرفتن این موضوع که حجم زیادی از بازی‌های Xbox 360 در کنسول‌های نسل بعد پشتیبانی نمی‌شوند و همچنین در فروشگاه ایکس باکس نسل فعلی نیز در دسترس قرار ندارند؛ عملا بسیاری از بازی‌ها، دیگر قابل خرید نخواهند بود.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply