Somerville یک بازی مستقل ماجرایی علمی-تخیلی است که به تازگی به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شده است. در ادامه قصد داریم نگاهی به نقدها و نمرات این بازی بیندازیم.

 

دینو پتی (Dino Patti) پیش از تاسیس استودیوی جامپ‌شیپ (Jumpship)، یکی از موسسان استودیوی پلی‌دد (Playdead) بود. پلی‌دد بیشتر به خاطر ساخت بازی‌های Limbo و Inside شناخته می‌شود و بازی جدید جامپ‌شیپ یعنی Sommervile هم شباهت زیادی به آثار مذکور دارد. پتی پس از عرضه‌ی Inside پلی‌دد را ترک کرد و گفت که فکر می‌کند آن استودیو را به جایی رسانده که بتواند به صورت مستقل فعالیت کند.

همانند Limbo و Inside در Somerville هم با یک اثر ماجرایی با المان‌های پلتفرمینگ طرف هستیم که در آن خبری از روایت یا دیالوگ نیست و در عوض داستان بازی از طریق محیط آن روایت می‌شود. در این بازی شما کنترل پدر یک خانواده‌ی معمولی را به دست می‌گیرید که باید پس از حمله‌ی بیگانگان به زمین، باید به دنبال خانواده‌اش بگردد و آن‌ها را به جای امنی برساند. در میانه‌ی راه با موجودات و ماشین‌های بیگانه‌ی زیادی مواجه خواهید شد.

TheGamer 9/10

Somerville یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌های امسال است و هنوز از ناشناخته بودن آن شوکه شده‌ام. نحوه‌ی به تصویر کشیدن یک حمله‌ی بیگانه به مناطق روستایی بریتانیا در این بازی به شدت تاثیرگذار است. بی‌اندازه منتشر این هستم که بازیکنان باهوش‌تر از من دشوارترین پازل‌های آن را حل کرده و به بسیاری از پاسخ‌های پرسش‌های من برسند.

Press Start Australia 8.5/10

Somerville یک دنباله‌ی معنوی قدرتمند برای Inside و Limbo است. این بازی شما را به یک ماجرای علمی-تخیلی هیجان‌انگیز می‌برد که از تک‌تک لحظاتش استفاده می‌کند.

GamesRadar 8/10

بازی اول جامپ‌شیپ یک داستان علمی-تخیلی فوق‌العاده با اتمسفری پر تنش و روایتی به شدت تاثیرگذار است. حتی اگر برخی از پازل‌ها و لحظات آن آزاردهنده باشند.

Game Informer 8/10

کوتاهی‌های فنی Somerville آن را عقب نگه می‌دارند، اما این بازی پر از لحظات تحسین برانگیز است که باید با چراغ‌های خاموش و هدفون‌های روشن تجربه کنید. ماجرای پدر داستان پس از پایان بازی در ذهن من باقی ماند. تحمل مشکلات فنی بازی برای غرق شدن در این جهان درگیرکننده کاملا ممکن است.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply