بازار بازی‌ها در بریتانیا در ماه سپتامبر با جهش بزرگی از نظر فروش کنسول‌ها همراه بود، اما به طور کلی فروش این بخش نسبت به سال 2021 کاهش یافته است.

 

طبق گزارش سایت Gamesindustry.biz و بر اساس آخرین اطلاعات و داده‌های GfK (لوازم جانبی و کنسول) و GSD (بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی)، در ماه سپتامبر 3.17 میلیون بازی در سراسر بریتانیا فروخته شد که در مقایسه با ماه آگوست، با بیش از 83 درصد افزایش فروش همراه بوده، اما نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 6 درصد کاهش داشته است. همچنین بیش از 957000 بازی فیزیکی فروخته شده است که 2.2 میلیون فروش آن به بخش دیجیتالی اختصاص دارد.

بازی بیش از یک سوم فروش عناوین فروخته شده در ماه گذشته در بریتانیا را به خود اختصاص داد. همچنین فروش هفته‌ی اول این بازی نسبت به نسخه‌ی قبل 1 درصد افزایش داشته است.

بازی NBA 2K23 در ماه اول عرضه‌ی خود در جایگاه سوم پرفروش‌ترین بازی‌های ماه سپتامبر بریتانیا جای گرفت و فروش آن در مقایسه با نسخه قبلی خود بیش از 25 درصد افزایش یافته است. عنوان Splatoon 3، بازی انحصاری نینتندو سوییچ، در رده‌ی چهارم این جدول قرار گرفت و این اثر از نظر فروش فیزیکی، پرفروش‌ترین بازی ماه سپتامبر به شمار می‌آید. بازی The Last of Us: Part 1 نیز رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داد.

افزایش قابل توجه فروش کنسول‌های ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو در ماه سپتامبر

فروش کنسول‌های بازی در بریتانیا، در طی ماه سپتامبر 41 درصد افزایش یافت. اطلاعات GfK نشان می‌دهد که بیش از 176000 دستگاه در این ماه فروخته شده است. هر سه کنسول اصلی یک ماه قوی را پشت سر گذاشتند. پلی استیشن 5 با افزایش فروش 9 درصدی نسبت به آگوست، پرفروش‌ترین کنسول ماه باقی‌ماند. این کنسول اکنون بیش از دو میلیون بازیکن در بریتانیا دارد.

پس از پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس حضور دارند که نسبت به ماه آگوست افزایش قابل توجه 104 درصدی در فروش فروش داشته‌اند. در جایگاه بعد نیز نینتندو سوییچ حضور دارد که به لطف انتشار بازی Splatoon 3 با 44 درصد افزایش فروش نسبت به ماه آگوست همراه بود.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply