تعدادی از توسعه‌دهندگانی که سابقه‌ی کار روی بازی‌های Halo Infinite، Batman Arkham Trilogy و DOOM 2016 را در کارنامه‌ی خود دارند، با همکاری شرکت چینی استودیوی جدیدی را به منظور ساخت بازی‌های اکشن AAA داستان محور تشکیل دادند.

 

معرفی استودیوی تازه تاسیس Jar of Sparks، کمتر از دو ماه پس از جدایی جری هوک (Jerry Hook)، طراح بازی Halo Infinite انجام شد. آقای هوک رئیس و مدیرعامل این استودیوی جدید است و با دیگر بنیان‌گذاران استودیو از جمله پل کراکر (Paul Crocker) که سابقه‌ی کارگردانی روایت سه‌گانه‌ی اصلی Batman Arkham را دارد، همکاری می‌کند. همچنین می‌توان به حضور توسعه‌دهندگانی دیگری از جمله گرگ استون (Greg Stone)، تهیه‌کننده‌ی DOOM 2016 و استیو (Steve Dyck)، که سابقه‌ی کار روی سری بازی‌های Halo و همچنین عنوان NBA Streets را دارد، اشاره نمود.

به گفته‌ی جری هوک، ماموریت استودیوی Jar of Sparks را ساخت نسل تازه‌ای از بازی‌های اکشن روایت‌محور در دنیایی جدید است. وی با انتشار توییتی در این باره گفت:

ما با تیمی که آزادی خلاقانه برای نوآوری و تحقق رویاهای خود را دارد، عناوینی را توسعه خواهیم داد که برای بازی کردن بسیار جذاب هستند. ما به‌تازگی به عنوان یک استودیو دورکار و هیبریدی، شروع به کار کرده‌ایم و شغل‌ها و نقش‌هایی را برای این استودیو در سراسر جهان باز خواهیم کرد.

جری هوک سپس در یک بیانیه اظهار داشت:

زمانی که به دنبال تشکیل یک استودیوی جدید بودیم، مهم‌ترین بخش یافتن شریک مناسب، همسو شدن با اهداف اساسی، داشتن آزادی در ریسک‌های نوآورانه و در اولویت قرار دادن اشتیاق سازندگان بود. کمپانی NetEase با اولین رویکرد خلاقانه قوی روی میز آمد. آن‌ها همان شور و اشتیاق ما را به بازیکنان خود نشان دادند و تجربیات جدیدی ساختند که معتقدیم بازیکنان به دنبال آن هستند.

آقای هوک در مصاحبه‌ی جدید خود با IGN، پیش بینی کرد که اولین ساخته‌ی Jar of Sparks حدود 3 تا 4 سال دیگر منتشر خواهد شد. در حالی که هوک سابقه‌ی کار روی پروژه‌هایی مانند Xbox Live و Destiny را دارد، اما وی تأیید کرده است که اولین پروژه این استودیو یک بازی سرویس محور نخواهد بود، چراکه این موارد بر روی یک استودیوی کوچک در مراحل اولیه‌اش فشار زیادی وارد می‌کنند.

یکی از چالش‌های اصلی که به نظر می‌رسد همه‌ی ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، این است که در یک استودیوی جدید نمی‌توان ریسک زیادی را متحمل شد. شما در حال تشکیل یک تیم کامل از افرادی هستید که یکدیگر را نمی‌شناسند، هرگز با یکدیگر کار نکرده‌اند یا IP جدیدی را نساخته‌اند. عنصر لایو سرویس بر پیچیدگی بیشتر می‌افزاید و من براساس تجربه‌ی خودم از بازی‌های سرویس محور فکر می‌کنم میزان کاری که باید انجام دهید تا یک عنوان سرویس محور را بسازید، بسیار زیاد است.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply