گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالاً بیش از آنچه که تصورش را می‌کنیم، با تاریخ انتشار بازی Dragon Age Dreadwolf فاصله داشته باشیم.

توسعه‌ی عنوان Dragon Age: Dreadwolf از سال 2015 آغاز و طی مدت زمان توسعه‌ی هشت ساله‌ی خود، بارها دچار تغییراتی بنیادین شد و باوجود اینکه یک نسل کامل از شروع ساخت این بازی می‌گذرد اما شرکت الکترونیک آرتز (َElectronic Arts) هنوز از اختصاص دادن تاریخ دقیق انتشار برای آن امتناع می‌ورزد. همین سکوت موجب شد تا شایعاتی مبنی‌بر عرضه‌ی بازی در سال 2023 بین دهان‌ها بچرخد و در تازه‌ترین اخبار نیز به‌نظر می‌رسد حتی انتشار Dragon Age: Dreadwolf در 2023 نیز انتظار بسیار خوش‌بینانه‌ای است.

به نقل از منابع داخلی ناشناسی که از روند توسعه‌ی این بازی اطلاع دارند، Dreadwolf همچنان از وجود قابلیت‌های متفاوت رنج می‌برد و در عین حال، برخی از عناصری که تا قبل از تحولات بنیادین و ناگهانی که از سال 2021 روی آن اعمال شد را هنوز درون خود گنجانده است؛ چراکه در واقع قرار بود Dragon Age: Dreadwolf عنوانی با تمرکز روی بخش چندنفره باشد اما درنهایت الکترونیک آرتز و استودیوی بایوور (Bioware) تصمیم گرفتند آن را به بازی داستان محور، تبدیل کنند.

دو تن از این منابعِ داخلی اعلام کرده‌اند که برخی از ویژگی‌های بخش چندنفره‌ی فوق‌الذکر، همچنان در بازی حضور دارند و منبعی دیگر ادعا می‌کند که “بازی احساسی کمی شبیه به عنوان Destiny دارد که در آن بازی‌بازان قبل از شروع هر ماموریت در پایگاهی دور هم جمع و آماده می‌شوند”. ضمناً به‌نظر می‌رسد این “پایگاه” نقشی حیاتی در حالت تک‌نفره‌ی Dreadwolf بازی خواهد کرد.

از حیث گیم‌پلی نیز Dragon Age: Dreadwolf مشابه با بازی‌های پیشین سری عمل می‌کند به‌نحوی که بازی‌بازان باید گروه خود را با افرادی که در ماموریت‌های مختلف با آن‌ها آشنا می‌شوند گسترش دهند. هرچه به تعداد افراد گروه شما اضافه شود، محبویبت پایگاه شما نیز بالاتر می‌رود و می‌توانید تجهیزات و قابلیت‌های جدید و متفاوتی برای آن‌ها خریداری کنید. همچنین به‌نظر می‌رسد برای اعزام به هر ماموریت، از مسیری شبیه به پورتالی آینه‌ای عبور خواهید کرد.

در بخش مبارزات نیز یکی از منابع که به‌تازگی موفق به تجربه‌ی بازی شده است ادعا می‌کند که در Dreadwolf بیش از عناوین قبلی به عناصر هک اند اسلش تکیه داده شده و کمی شبیه به Final Fantasy XIV است. ضمناً شما قادر نیستید تمام اعضای گروه را هدایت کنید و کنترل شما صرفاً به انتخاب قابلیت‌هایی که این شخصیت‌ها در مبارزات به‌کار خواهند برد، خلاصه می‌شود.

و درنهایت نیز باتوجه به این‌که هنوز دیالوگ‌های بازی – چه درقالب صداهای ضبط شده و چه فایل‌های متنی – کامل نیستند، احتمالاً تاریخ عرضه‌ی این عنوان، از چیزی که انتظار می‌رود دورتر باشد و حتی تا پایان سال ۲۰۲۳ نیز در دسترس بازی‌بازان قرار نگیرد.

Dragon Age: Dreadwolf برای انتشار روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی برنامه ریزی شده است. لازم به‌ذکر است هیچکدام از مطالب بالا توسط الکترونیک آرتز و بایوور تائید یا تکذیب نشده‌اند پس صحت آن‌ها تا زمان انتشار اخبار رسمی، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply