بازی‌های ابری (Cloud Gaming)، شاید در سال‌های گذشته به پیشرفت زیادی دست پیدا کرده باشند، اما کنسول‌ها قرار نیست فعلاً جایی بروند.

 

به لطف فضای ابری، استریم بازی‌ها در سرویس‌های اشتراکی که طی سال‌های گذشته پا به عرصه گذاشته‌اند، تبدیل به منبع درآمد بزرگی شده است. هر دو شرکت مایکروسافت و سونی با سرویس‌های اشتراکی مخصوص به خود، امکان استریم بازی‌ها با نرم‌افزارهای مختلف روی هر دستگاهی که یک صفحه نمایش داشته باشد را برای بازیکنان فراهم کرده‌اند. حتی بعضی‌ها می‌گویند که در زمان خیلی کمی، اصلاً احتیاجی به کنسول‌های بازی نخواهد بود.

آقای Pav Bhardwaj، مدیر جهانی محصولات مایکروسافت در بخش Xbox Game Pass، طی رویداد نمایش تلویزیون‌های هوشمند سال 2022 سامسونگ، در مصاحبه با وب‌سایت GamesIndustry، بیان کرد:

در مقایسه با هشت سال پیش، در بحث تکنولوژی و پهنای باند پیشرفت زیادی حاصل شده، اما طی این زمان، انتظارات مردم نیز در کنار آن افزایش یافته است. فکر می‌کنم حالا به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توان سرویس‌ بازی‌های ابری را با همان کیفیت سرویس‌های اشتراکی Disney+ یا Netflix در تلویزیون‌های هوشمند ارائه داد و با آن، نیازی به کنسول نخواهید داشت.

تلویزیون‌های جدید سامسونگ، حالا سربرگ تازه‌ای با نام The Hub دارند که به صورت پیش‌فرض، سرویس‌های استریم بازی مثل Game Pass ،GeForce Now و Google Stadia در آن نصب شده است. آقای Bhardwaj همچنین، با اشاره به عدم نیاز به هیچ دانلودی و قابلیت بازی روی دستگاه‌های قابل حمل، به سهولت بهره‌مندی از بازی‌های ابری اشاره کرد.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply