بتسدا که به‌تازگی بازی‌های کلاسیک سری Doom را برای پلتفرم‌های نسل حاضر منتشر کرده است در توییتر گفته که اتصال به سرورهای Bethesda.net باید اختیاری باشد.

شرکت بتسدا (Bethesda) که به‌تازگی بازی‌های قدیمی سری Doom را مجددا منتشر کرده، اشتباهاتی را در این زمینه مرتکب شده که باعث نارضایتی کاربران شده است. پس از عرضه‌ی بازی‌های Doom 2 ،Doom و Doom 3 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سویچ، کاربران متوجه شدند که برای تجربه این بازی‌ها باید وارد حساب کاربری Bethesda.net شوند و همین مسئله باعث نارضایتی افراد زیادی شده است. از آنجا که هنوز هم بسیاری از بازیکنان (خصوصا در پلتفرم نینتندو سویچ) بازی‌ها را بدون اتصال به اینترنت و به صورت آفلاین بازی می‌کنند، چنین مسئله‌ای اصلا خوش‌آیند نیست. جدای از این مسئله، این بازی‌ها که همگی آثاری قدیمی هستند، در گذشته برای اجرا شدن نیازی به اتصال اینترنت نداشته‌اند و چنین چیزی صرفا در نسخه‌های جدید دیده می‌شود.

هم‌اکنون پس از واکنش‌های کاربران به این موضوع، بتسدا هم بالاخره راضی شد این وضعیت را تغییر دهد. آن‌ها در اکانت توییتر خود اعلام کردند که این موضوع به‌زودی برطرف می‌شود و اعتراف کردند که چنین چیزی از ابتدا باید به صورت اختیاری در دسترس بازیکنان قرار می‌گرفت. این سیستم در واقع طراحی شده بود تا اعضای باشگاه «سلاخ‌ها» (Slayers Club) بتوانند با بازی کردن بازی‌های قدیمی سری Doom از امتیازات ویژه بهره‌مند شوند و جایزه بگیرند. اما بنا به گفته‌ی آن‌ها این مسئله نباید به‌صورت اجباری به کاربران تحمیل می‌شد.

به‌روزرسانی برای بازی‌های کلاسیک سری Doom:

نیاز به ورود به BethesdaNet شامل باشگاه سلاخ‌ها می‌شد تا به اعضا بابت بازی کردن بازی‌های کلاسیک سری Doom پاداش دهد.
ورود به این سرورها باید به صورت اختیاری می‌بود و ما در حال حاضر تلاش می‌کنیم با انتشار آپدیت روند اجباری آن را از بین ببریم.

در هر صورت به‌نظر می‌رسد یک به‌روزرسانی به زودی همه‌ی این مشکلات را برطرف می‌کند. بتسدا همچنین در توییت‌ها گفته که وقتی این آپدیت آماده شد آن‌ها همه را در جریان خواهند گذاشت. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین اخبار در این زمینه همچنان زومجی را دنبال کنید.

بازی‌های کلاسیک سری دووم یعنی Doom و Doom 2 هم‌اکنون روی پلتفرم‌هایی نظیر اندروید، iOS، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سویچ عرضه شده‌اند و بازی Doom 3 نیز فقط برای کنسول‌ها در دسترس قرار گرفته است.

Comments

No Comments

Leave a Reply