بر اساس صحبت‌های نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، کارگردان نسخۀ 14 و 16 سری Final Fantasy، این فرنچایز نمادین در شرایط سختی برای مطرح ماندن قرار گرفته است.

 

یوشیدا در یک مصاحبه‌ با Inverse این چنین گفت:

از این نظر که آیا Final Fantasy با موفقیت در حال تطابق با روند کنونی این صنعت است یا خیر، من معتقدم که این سری فعلا در حال دست و پنجه نرم کردن است. هم اکنون ما در نقطه‌ای هستیم که درخواست‌های متعددی دربارۀ جهت طراحی بازی، دریافت می‌کنیم. در حقیقت، رسیدگی به همۀ این درخواست‌ها با یک عنوان، غیرممکن خواهد بود. برداشت فعلی من این است که در واقع می‌توانیم چند بازی بسازیم و به ساخت بهترین چیز ممکن و در هر بازۀ زمانی مشخص، ادامه دهیم.

این کارگردان که برای 18 سال در اسکوئر انیکس (Square Enix) کار می‌کرده، می‌تواند به روندهای مختلفی اشاره داشته باشد که در گیمینگ تاثیرگذار بوده یا تهدیدی برای آن به حساب می‌روند. در ماه فوریه، او به گسترش تمایل صنعت گیمینگ در NFTها و مکانیک‌های رمزارز play-to-earn اشاره و تایید کرد که FF14 شامل آن‌ها نخواهد بود. در حالی که تجربۀ رایگان این بازی MMO تا محتوای الحاقی Heavensward امکان‌پذیر است و به این دلیل که مثل Genshin Impact یا چیزی که بازی آیندۀ یوبیسافت (Ubisoft) یعنی Assassin’s Creed Infinity وعدۀ آن را داده، یک عنوان سرویس‌محور رایگان نبوده، مورد تمسخر قرار گرفته است. این موضوع در Final Fantasy 16 که نسخۀ اصلی آیندۀ این سری بوده نیز صدق می‌کند. این بازی حتی جهان آزاد هم نخواهد بود، اما شامل مبارزاتی با تلفیق ژانرهای مختلف بین احضار‌های نمادین خود می‌شود که برای اولین بار در این سری اتفاق می‌افتد.

به غیر از نسخه‌های اصلی این سری، عناوین Final Fantasy تا حدودی این روند را به سمت مسیرهای جدیدی سوق داده‌اند. چند بازی موبایل گاچا از سری Final Fantasy وجود دارد؛ Brave Exvius در سال گذشته به 45 میلیون دانلود دست یافت. بازسازی Final Fantasy 7 و دیگر عناوین فرعی، مثل عنوان شوتر بتل رویالی که سال قبل عرضه شد، به جدا شدن از فرایند نخستین بازی ادامه می‌دهند. اما در واقع هیچ کدام از آن‌ها به محبوبیت یا تاثیری که این سری در اواخر دهۀ 90 و اوایل دهۀ 2000 داشت، نرسیده‌اند.

Categories اخبار

Comments

No Comments

Leave a Reply