صنعت بازی های مستقل اکنون دارد وارد فاز جدیدی از خود می شود، تا کنون شرکت هایی که بدون در اختیار داشتن بودجه های سنگین و یا تعداد سازندگان نسبتا کمتری را در مقابل شرکت های بزرگ داشته بودند، شرکت ها و بازی هایشان را بازی های مستقل می نامیدیم، اما اکنون قضیه کمی متفاوت تر شده است و با روی کار آمدن هرچه بیشتر بازی سازان انفرادی و تک نفره و یا حد اکثر تیم های ده نفره واژه ی مستقل رنگ تازه و جدی تری را به خود گرفته است، اینکه یک بازی آنهم در سطح و کیفیت قابل قبول و بعضا بالایی قرار داشته باشد و فقط و فقط هم توسط یک نفر ساخته شده باشد بسیار هیجان انگیز و بی نظیر خواهد بود.

زمانی آرزوی من بود تا بتوانم یک بازی را به تنهایی ساخته و منتشر کنم، پس از مدتی که کمی سنم بالاتر رفت و با عناوین بزرگ و جذاب AAA و همچنین شرکت های سازنده شان آشنا شدم، آرزوی خود را به فراموشی سپرده و فکر میکردم ساخت و انتشار عنوان خوب و قابل قبول به تنهایی میسر نخواهد شد و نیازمند صد ها برنامه نویس خبره و کارکشته است، اما در طی چند سال اخیر افراد زیادی به من ثابت کرده اند که یک بازی صد ها نفر نخواهند ساخت، بلکه صد ها ایده ی ناب و صرفا یک برنامه نویس خبره و خوش ذوق نیز میتواند این کار را میسر کند، این امر نه تنها باعث روحیه دادن به من، بلکه باعث امیدواری تمام افرادی شبیه به من خواهد بود و اینگونه عناوین منتشر شده فارق از نکات خوب و بدشان از ارزش بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.

بررسی شده بر روی پلتفرم Xbox One S , منتشر شده برای سیستم رایانه های شخصی در سال 2016 و پلتفرم های Nintendo Switch , Xbox One و Playstation 4 در سال 2021

بازی Rogue Wizards شما را در قالب یک عنوان نقش آفرینی با مبارزاتی ترکیبی قرار خواهد داد، طبیعی است که بخاطر تک نفره بودن روند ساخت بازی با داستان پردازی چندان منسجم و چشمگیری روبرو نباشیم، اما با این اوصاف اهداف بازی به خوبی و سادگی در بازی مشخص هستند، شما به عنوان یک سرباز وظیفه دارید تا سرزمینتان را از موجودات مختلف پاک کرده و به سیاه چال های پر شده از موجودات مختلف حمله کنید. بازی شما را تشویق به گشت و گذار در منطقه خواهد کرد و بر خلاق بیشتر  نقش آفرینی های تک نفره شما به صورت همزمان در نقشه بازی حرکت خواهید کرد، درست است  که این امر نقشه بازی را تا حد بسیار زیادی خالی از خطر و حمله های ناگهانی کرده است، اما جایگزینی حرکت به صورت هم زمان بجای سیستم حرکت نوبتی بسیار لذت بخش بوده و تا حدی میتواند نبود این خطرات را کمرنگ کند.

سیستم گیم پلی بازی و بخصوص نبرد های بازی به صورت نوبتی انجام خواهد شد، اینجا نقطه قوت بازی و ویژگی شگفت انگیز سازنده آن را نشان خواهد داد، بر خلاف عناوین دیگر  که محدودیت های زیادی در زمینه تنوع در سلاح ها و حرکات دارند، Rogue Wizards به قدری در این زمینه خوب و متنوع کار کرده که به راحتی میتواند همین امر ارزش تکرار مجدد بازی را بالا ببرد، سیستم نبرد های بازی و حرکات از تنوع بی نظیری برخوردار هستند، شما با گشت و گذار در بازی و از بین بردن سیاه چاله های مختلف میتوانید به برخی از موارد دست پیدا کنید.

قسمت هیجان انگیز تر بازی درخت مهارت آن است، در بازی چندین درخت مهارت متنوع و همچنین موثر وجود که از مهارت های شمشیر زنی گرفته تا مهارت در جادو ها و اسپل ها متفاوت خواهند بود، حتی هر جادو یک درخت مهارت مخصوص به خود خواهد داشت که به وسیله ی آن میتوانید قدرتتان بسیار بالا ببرید، این امر با دانستن اینکه تاثیرات این درخت ها و حرکات از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند حتی لذت بخش تر هم خواهد شد.

در آخر باید بگویم که بازی Rogue Wizards چندان بی نقص و کامل نیست، اما ساخت دنیایی با این تنوع و جذابیت بالا آن هم صرفا فقط توسط یک نفر به قددری هیجان انگیز و با ارزش است که بتواند دلیلی برای چشم پوشی از مشکلات درون بازی شده و مخاطب را به سمت تجربه آن ترغیب کند.

 

8.5

Good

  • ساخت توسط تنها یک نفر
  • سیستم متنوع درخت های مهارت
  • قابلیت تکرار بالای بازی

Bad

  • کنترل حرکات و ضربات در برخی مواقع