باید این واقعیت را پذیرفت که امروزه soulslike به یک ژانر مستقل تبدیل شده است و بازیهای زیادی بر اساس آن ساخته می شوند که فقط تعدادی از آنها با موفقیت روبرو می شوند. در واقع تلاش های زیادی توسط بسیاری از بازی ها برای غصب جایگاه و تاج و تخت ژانر سولزلایک صورت گرفته است، جایگاهی که هنوز غصب نشده است و هیچ بازیهای ویدئویی تا به امروز نتوانسته عملکردی به مراتب بهتر از عناوین اصلی این ژانر داشته باشد. این قضیه در مورد بازی The Crown of Wu نیز صدق می کند، با اینکه یک بازی در سبک سولزلایک است، اما نمیتواند کار خود را به نحو احسن و تمام و کمال انجام دهد. با اینکه ایده های زیادی دارد، اما کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرد، اما برداشتی جالب از یک داستان کلاسیک با ترکیبی از فانتزی و علمی تخیلی ارائه می دهد که حداقل برای یکبار هم که شده، ارزش بررسی را دارد. در ادامه توجه شما را به مطالعه مقاله نقد و بررسی این بازی در وب سایت Game Inja جلب می کنم.
بازیهای سولزلایک، بهویژه عناوین اصلی این مجموعه که توسط استودیوی From Software ساخته شدهاند، مبتنی بر کنترلهای سخت، دشمنان سرسخت، سیستمهای استقامتی، جهانهای پیچیده و نیاز به یادگیری محیط اطراف و بهترین روش زنده ماندن هستند. این گونه بازیها، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند و هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد. در واقع هیچ بازی دیگری نمی تواند لذتی را که از اینگونه بازیها به دست می آید، ارائه دهد. بازی The Crown of Wu نیز سعی نمی کند چنین کاری را انجام دهد و فقط به ایده های خود متکی است و تلاش می کند هویت مستقل خود را حفظ کند. این یک بازی اقتصادی سولزلایک است و به همین دلیل، از لحاظ گرافیکی قابل قضاوت نیست. محیط ها و دنیای بازی آنچه را که باید منتقل کنند، منتقل میکنند و با اینکه جلوه های بصری فوقالعاده نیستند، بازی دارای محیطهایی است که اگرچه جذاب نیستند، اما به اندازه کافی خلاقانه هستند که شایسته توجه باشند.
از لحاظ داستانی، The Crown of Wu بر اساس سفر به غرب است و متن معروف چینی که شاه میمون، سان ووکنگ را به نمایش می گذارد، استفاده می کند. شما در نقش Sun Wukong هستید، از این رو نام بازی از روی تاجی که توسط “Wu” بر سر گذاشته شده، گرفته شده است. روایت اساساً بر اساس نیاز سان ووکنگ برای بازیابی تاج جادویی خود است، اما بازی بیشتر بر گیمپلی متمرکز است تا اینکه بخواهد یک عنوان روایت محور باشد. اما در کل طرح داستانی بازی واقعا جذاب و درگیرکننده است.
ممکن است توسعه دهندگان بازیهای مستقل، بودجهای در اختیار نداشته باشند که محصولات خود را شبیه به زیباترین چیزی که تا به حال وجود داشته بسازند، اما آنها همچنین فاقد آن نوع جنبه انتقادی هستند که بتواند یک بازی خوب را از یک بازی عالی متمایز کند. بدون بهینه سازی کامل، یک بازی به راحتی میتواند به یک تجربه عجیب تبدیل شود و متاسفانه یکی از مشکلات اصلی بازی The Crown of Wu همین مورد است. این محصولی است که عناصر داستانی آن به خوبی در کنار هم قرار گرفته است که میتوانست با بهینه سازی بسیار بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر است، کار کند. این جمله همچنین به این معنی است که بازی میتواند با استفاده از بهروزرسانیهای کافی، این حس ناخوشایند را از دست بدهد. اما من نمی توانم این بازی را بر اساس آنچه که می تواند پس از برخی به روز رسانی ها باشد، مورد بحث قرار دهم، باید در مورد آنچه در حال حاضر است صحبت کنم.
The Crown of Wu یک بازی هک اند اسلش سوم شخص است که از همه چیزهایی که ممکن است انتظارش را داشته باشید با چند اضافه دیگر، استفاده می کند. از آنجایی که این یک بازی برگرفته از عناوین سولزلایک است، می توانید انتظار دشمنانی را داشته باشید که دارای حرکات قابل تجزیه و تحلیل و یادگیری هستند تا از این طریق بتوانید با مهارت بیشتری در مقابل آنها قرار بگیرید. سپس باید سیستمی را بر اساس استقامت دنبال کنید، زمانی که دشمن پذیرای حمله است، ضربه بزنید و سلامت خود را مدیریت کنید. برخی از تفاوت های اصلی در این بازی در این واقعیت نهفته است که سیستم مبارزه ای بسیار ساده ای دارد و هیچ چیز خاصی در مورد آن وجود ندارد. شما فاصله خود را حفظ می کنید، جاخالی می دهید، در صورت لزوم از ضربات سنگین استفاده می کنید زیرا حمله منظم بسیار ضعیف است و دائما باید همین روند را تکرار کنید. با این حال، از آنجایی که دشمنان حرکات پیچیده ای ندارند، هیچ خوشحالی پس از کشتن دشمنان وجود ندارد، زیرا شما را با هیچ چالش خاصی روبرو نمی کند.
از لحاظ گیم پلی، این یک بازی با نبردهای برگرفته از عناوین سولزلایک است که در آن شما روی دشمن خود قفل می شوید، از حملات آنها طفره میروید و در زمان مناسب ضربه میزنید، اما چیزی که قبلا ذکر نشده بود، نوع دشمن بود. بسیاری از بازیهای سولزلایک، دشمنانی را در مسیر شما قرار میدهند که راههای بسیار خاصی برای حرکت و مبارزه دارند که هر رویارویی رزمی را به نوع خود پازل مبتنی بر استقامت تبدیل میکند. در کل سیستم مبارزات بازی نامرتب است و اگر کمی بیشتر مورد توجه قرار می گرفت و تنوع بیشتری در نحوه رفتار دشمنان وجود داشت، می توانست خیلی بهتر باشد. با این حال، تنها تنوع واقعی در دشمنان به شکل باس فایت است. در این بازی راه شکست دادن هر باس کاملا واضح است و اصلا سخت نیستند. اما اغلب لحظات مبارزه با آنها، آزاردهنده هستند که هیجان بازی را به هم می زند. پازل های بازی نیز واقعا طراحی جالبی دارند و حل آنها واقعا لذت بخش است.
در کل این بازی خوبی است، اما به طور جدی نیاز به اصلاحات زیادی دارد، زیرا پر از اشکالات و باگ های متعدد است، جدای از اشکالات، این یک بازی بسیار جالب است که حداقل برای یکبار هم که شده، می توانید نگاهی به آن داشته باشید.
با مبارزات واقعا پراکنده و پلتفرمینگ آزار دهنده، The Crown of Wu عنوان بدترین بازی ویدیویی بر اساس سفر به غرب را به خود اختصاص داده است. با اینکه این یک بازی رضایت بخش است، اما هیچ چیز جدید یا متفاوتی را ارائه نمی دهد و اینکه فقط کمی کسل کننده است. اگر واقعاً به بازیهای سه بعدی سولزلایک علاقه دارید و در یافتن بازیهای جدید این سبک دچار مشکل شده اید، ممکن است ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد. در غیر این صورت، این یک بازی نیست که بتوان آن را به ویژه به همه مخاطبین توصیه کرد.
Comments
No Comments